|
|
Yazar | Mesaj |
---|
Bölüm Moderatörü Mesaj Sayısı : 161
Nerden : kocaeli
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Paz 11 Nis. - 13:57 | |
| |
|
| |
Misafir
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:13 | |
| - mustafatufekci demiş ki:
- yeknet demiş ki:
- Kronik problemleri
ön takımdan gelen takırtı ve lıkırtılar: Z-rot veya rotbaşı ile ilgili olup çözümü mevcuttur. 2000-2001 modellerde motor devrinin aşırı düşmesi stop etme gibi sorunlar : yazılım versiyonu güncellenmesi ile çözülmüştü.
Artıları : Arka koltuk konforu hiçbir arabada yok. Süspansiyonlar çok iyi size çukur tümsek hissettirmiyor Yol tutuşu mükemmel, 14" lastiklerle bile inanılmaz keyifli yol performansı vardı. Uzun yolda sizi asla yormuyor. Koltuk konforu iyi. Benzinli 100Bg lik motoru şimdiki 115BG motora eşdeğer performans gösteriyordu. 2000-2001 modellerde motor devrinin aşırı düşmesi stop etme gibi sorunlar : yazılım versiyonu güncellenmesi ile çözülmüştü. değil makyaj sonrası focuslarda yani 2002 ve 2005 arası sonrası focuslarda (genel olarakta benim bildiğim maf sensörü olmayan yani maplı versiyonlar ki tüm otomatikler sene farkı olmazsın maflı tabi bu benim gözlemlediğim) rolanti sorunu servisin yazılımıyla iyileştirilebiliyor ama makyajsız kasalarda bu sorun hiç yok. vardı dostum. 2001 focus ambiante sahibiydim. benimkinde oldu ve ilk yıl içinde servis tarafından yazılım yüklenerek çözüldü. motor stop edecek gibi devir düşüyor ve kendiliğinden yükseliyordu. Bildiğim kadarıyla zetec-se motorlar makyajlı kasalarda da kullanılmıştı. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:31 | |
| 100Hp lik makinenin iki versiyonu var galiba,biri emisyon endişesi yüzünden biraz daha tutuktu sanırım. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:39 | |
| Hatırlıyorum çünkü 5. vitese atana kadar neredeyse 110Hp lik Megane I le kafa kafaya gidiyordu,90 lı yıllarda sıklıkla bu türlü kapışmalar düzenlerdik! (Trafiğe kapalı yerlerde) |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Misafir
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:42 | |
| Burada emniyet kemerinin takılmaması ve bu yüzden oluşabilecek kaza anındaki risklerden sözetmiyoruz. ikaz sesini iptal etmek hiçbir zaman takılmayacağı anlamına gelmiyor. İkaz sesini iptal edince airbaglerin iptal olması gibi bir durum da yok. ikaz sesi sadece uyarıdır, kapı açık far açık sesli ikazından farkı yoktur. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:44 | |
| Benim aklımda kalan en sevdiğim yanlarından biri motorun dengeli güç üretmesiydi,yani bazı motorlar bazı devirlerde çok güzçsüz olur sonra birden açılır vs,öyle değildi. Zaten emisyon engeline takılmamış Ford motorları bu yönleriyle beğeni kazanırlar. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:45 | |
| - yeknet demiş ki:
- Burada emniyet kemerinin takılmaması ve bu yüzden oluşabilecek kaza anındaki risklerden sözetmiyoruz. ikaz sesini iptal etmek hiçbir zaman takılmayacağı anlamına gelmiyor. İkaz sesini iptal edince airbaglerin iptal olması gibi bir durum da yok. ikaz sesi sadece uyarıdır, kapı açık far açık sesli ikazından farkı yoktur.
Ben de Corolla nın ikaz sesini kesmiştim.. |
|
| |
Misafir
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:45 | |
| 100bg lik focusum ile tokatladığım megane'lerin golf lerin haddi hesabı yok. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 11:56 | |
| Doğrudur,kağıt üzerinde 3 ila 10Hp daha zayıf kaldığı çoğu rakibinden iyi bir performans sergiliyordu,sadece 5. viteste ağır kalıyordu onun da nedeni uzun şanzıman oranıydı galiba,tabi uzun yolculuklardaki düzlüklerde bu durum avantaj sağlıyordu. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 12:08 | |
| Fordun motorları kağıt üzerinde hep rakiplerinden daha düşük oluyor, ancak performans olarak çok tatmin ediciler. Zetec Motora sahip 94 escortumla 200 km. ye kadar rahat rahat çıkıyordum, birkerede Aydın otobanında 220 yi görmüştüm. 1.6 clx euro olanlardandı. Hey gidi günler, ünv. deydim ozamanlar |
|
| |
Bölüm Moderatörü Mesaj Sayısı : 161
Nerden : kocaeli
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 17:17 | |
| - yeknet demiş ki:
- mustafatufekci demiş ki:
- yeknet demiş ki:
- Kronik problemleri
ön takımdan gelen takırtı ve lıkırtılar: Z-rot veya rotbaşı ile ilgili olup çözümü mevcuttur. 2000-2001 modellerde motor devrinin aşırı düşmesi stop etme gibi sorunlar : yazılım versiyonu güncellenmesi ile çözülmüştü.
Artıları : Arka koltuk konforu hiçbir arabada yok. Süspansiyonlar çok iyi size çukur tümsek hissettirmiyor Yol tutuşu mükemmel, 14" lastiklerle bile inanılmaz keyifli yol performansı vardı. Uzun yolda sizi asla yormuyor. Koltuk konforu iyi. Benzinli 100Bg lik motoru şimdiki 115BG motora eşdeğer performans gösteriyordu. 2000-2001 modellerde motor devrinin aşırı düşmesi stop etme gibi sorunlar : yazılım versiyonu güncellenmesi ile çözülmüştü. değil makyaj sonrası focuslarda yani 2002 ve 2005 arası sonrası focuslarda (genel olarakta benim bildiğim maf sensörü olmayan yani maplı versiyonlar ki tüm otomatikler sene farkı olmazsın maflı tabi bu benim gözlemlediğim) rolanti sorunu servisin yazılımıyla iyileştirilebiliyor ama makyajsız kasalarda bu sorun hiç yok. vardı dostum. 2001 focus ambiante sahibiydim. benimkinde oldu ve ilk yıl içinde servis tarafından yazılım yüklenerek çözüldü. motor stop edecek gibi devir düşüyor ve kendiliğinden yükseliyordu. Bildiğim kadarıyla zetec-se motorlar makyajlı kasalarda da kullanılmıştı. 2001 yılında kullandığınız araçta zetec -se motor varsa doğru olabilir ( 2001 deki zetec-se ler makyajlı kasanın kobayarabalarıydı zetec-se asıl olarak makyajlı yani 2002-2005 modellerin motorudur) ama rolanti sorunu çeken zetec-s yok gibidir yani yazılımla düzelmez varsa sebebi başkadır. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 20:20 | |
| - baran demiş ki:
- Fordun motorları kağıt üzerinde hep rakiplerinden daha düşük oluyor, ancak performans olarak çok tatmin ediciler.
Zetec Motora sahip 94 escortumla 200 km. ye kadar rahat rahat çıkıyordum, birkerede Aydın otobanında 220 yi görmüştüm. 1.6 clx euro olanlardandı. Hey gidi günler, ünv. deydim ozamanlar Ustalarımdan biri çok temiz bir Escort 1.8 almıştı,115Hp. Değil 100 e, 140 a nasıl çıktığı anlaşılmıyor gibiydi. |
|
| |
Misafir
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 20:56 | |
| ilk çıkanlar zetec-s 99 ve 2000 modeller, 2001 den itibaren se oldu 2002 de önü makyajlandı diye hatırlıyorum. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Misafir
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 21:17 | |
| ambiante yerine comfort donanım geldi. 14 inç jantlar yerine 15" standart oldu. 99 ve 2000 modellerde tek airbag vardı 2001den itibaren çift airbag vardı. 2002 de iç donanım olarak sanırım arka camlar da otomatik oldu. gia donanım zaten full olduğundan aynı kaldı. şahsen ilk makyajı beğenmemiştim. ızgara kısmı ve sinyal lambalarının farların içine gömülmesi hoşuma gitmemişti. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Ptsi 12 Nis. - 21:24 | |
| ghia +1 titanium dan bile daha donanımlı |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Salı 13 Nis. - 9:49 | |
| İnşaallah bu kez bütün donanımlar "başlangıçta nasıl ise bundan 4 sene sonrada" aynı olur. |
|
| |
Yeni üye Mesaj Sayısı : 3
Nerden : adana
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 14/04/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Çarş. 14 Nis. - 20:19 | |
| merhaba benim 2000 ghia var vites yükseltirken ayağımı gazdan çekip debriyaja bastığımda devir biraz yükselip sonra düşüyor bu bir arıza mı? |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Çarş. 14 Nis. - 20:20 | |
| Yazılım gerekli olabilir..Net bilgiyi arkadaşlar verecektir |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Çarş. 14 Nis. - 20:24 | |
| - axicocuk demiş ki:
- merhaba benim 2000 ghia var vites yükseltirken ayağımı gazdan çekip debriyaja bastığımda devir biraz yükselip sonra düşüyor bu bir arıza mı?
Rölenti de aşırı düşme sorunu yaşıyormusunuz peki? |
|
| |
Bölüm Moderatörü Mesaj Sayısı : 161
Nerden : kocaeli
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Focus I hakkında Perş. 15 Nis. - 12:00 | |
| - yeknet demiş ki:
- ambiante yerine comfort donanım geldi. 14 inç jantlar yerine 15" standart oldu. 99 ve 2000 modellerde tek airbag vardı 2001den itibaren çift airbag vardı. 2002 de iç donanım olarak sanırım arka camlar da otomatik oldu. gia donanım zaten full olduğundan aynı kaldı. şahsen ilk makyajı beğenmemiştim. ızgara kısmı ve sinyal lambalarının farların içine gömülmesi hoşuma gitmemişti.
baz modelde yani eskini ambiantesi sonrannı comfortunda standart jant 14" ama arada bir sene şimdinin stil yada dizayn jantı gibi 15" bir jant seçeneği oldu. Airbag sayısı seneye ve gp ye göre baz modelde değişkendi. mesela 99 ambianta tek havayatsığı stanadrt fakt gp ile 2 hava ystığı alınabiliyordu ama bu 2000-ve 2001 (senesini tam çıkaramıyorum) gp ile 4 hava yastığı şeklnide olabiliyor. yine makyaj sonrası donanımı olarak ise 2002-2003 benzer iken 2004 -2005 farkılıdır. comfortta abs 2004 ve sonrasında olması lazım standart iken öncesinde gp ile alınıyordu. yine 2002 sonrası comforlarda gp ile 4 hava yastığına sahip olunuyor. Ghialar için ise yine sene sene bir sürü farklılıklar var. En basitinden ön kol dayanağı hava yastığı sayısı elektirkli sürü koltuğu gibi. |
|
| |
|