| Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) | |
|
Yazar | Mesaj |
---|
Yönetim Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Perş. 30 Eyl. - 18:01 | |
| Netdeki Yabancı forumlar dahil Tüm dökümanları,Servis ve Kullanıcı fikirlerini alarak yazıyorum
Eğer imkanınız varsa mutlaka Güvenilir ve Referansı bolca olan bir yerde LPG montajı yaptırın.. İlk tercihleriniz Teleflex GFI ve Prins,2. tercihiniz BRC my10 yada güncellemeye göre değişmiş modellerinden birisi olabilir.. Brc kitlerini bazı Ford yetkili servisleri takıyor (Ankara Tur Oto,Ankara Tan Oto),Brc nin maliyeti 1500 Tl,Teleflex in ve Prinsin ise 2000 Tl civarlarında..
115 Hp Ti-Vct motorlada uzun süredir LPG kullananlar var,Birkaç Ti-Vct kullanıcısından Subap ve Silindirlerde aşınma olduğu bunları değiştirdiklerii duydum.. Fazla bir masrafı yok ama var yani (Genelde LPG takıldıktan 60,80 bin km sonraçıkabiliyor bu sorunlar) ---- (Yeni Subap maliyeti ; 600-700 TL civarı,50 Bin km civarında böyle bir sorun yaşıycağınızı düşünürseniz Yapıcağınız yakıt karının yanında hiçbirşey.. )
Ti-Vct motorların çalışma şekli V4 motor gibi olduğundan Özellikle 4000 bin devir üzerinde ağırlıklı olarak,2 silindir farklı diğer 2 silindir farklı zamanlamayla çalışıyor (Sırasıyla 1-3,2-4 olması gerekli) ,Lpg ECU sunun görevi aracın verilerini 1 e 1 taklit etmektir ancak Ti-Vct motorun yapısı itibariyle ECU sadece tek silindirden Zamanlama verisi alabildiğinden diğer silindirlerde fazladan yakıt püskürtme veya eksik yakıt püskürtme gibi sorunlar yaşanabiliyor.. PRİNS Fordlar için Hazırladığı LPG listesinde Ti-Vct motora sahip araçların supablarının-piston yuvalarının .. Çelik olanlarla değiştirilmesi gerektiğini yazıyor.. Prins marka kit montajında birçok parça farklı olarak kullanılıyor.. (Dikkat ; Fakir karışım kullanıldığı taktirde Subaplar çelikde olsa sorunlar mutlaka olucaktır.. LPG karışımı Çok önemli,Her 10 bin KM deki bakımlarda OBD değerleri çok önemli.. Aracın orjinalinde bulunan Alaşım Subaplar LPG nin açabiliceği sorunlara karşı biraz daha dayanıksız ama dediğim gibi Karışımın Fakir olmaması çok daha önemli..Ek olarak Prins Valve Care isimli yağlama sisteminide ek olarak taktırmak gerekmekte.. Birçok usta bunu öneriyor,İyi bir Subap-Silindir ömrü ve sağlıklı bir motor için Valve Care çok önemli.. Yinede belirteyim Stock subaplarlada 100 binlerce km yi devirmiş Focus Taksiler mevcut,Kullanıma bağlı yani bu durum..Yumuşak kullanıcı herzaman karlı çıkıyor
Ti-Vct İçin söylenicek şeyler bukadar.. Yakıt fiyatları şu durumdayken en avantajlı Yakıt Sistemi LPG'dir. İyi bir Usta,İyi bir montaj,Düzgün ve zamanında yapılmış bakımlarla Lpg'li aracın sorun çıkarması,benzinli aracın sorun çıkarmasıyla neredeyse aynı ihtimalde.. Ek olarak Teleflex CNG yede uyumlu bir sistem,Birkaç parça değişiminden sonra ilerde CNG yaygınlaştığında masrafsız şekilde kullanabılırsiniz...
100 Ps lik Duratec motorun farkı ise Sıradan bir Atmosferik (Doch,Cvvt vb.) Tarzında çalışması bu yüzden lpg de bir uyum problemi olmaması.. Aracınız 100 bg lik versiyonsa Montaj konusunda daha rahat olabilirsiniz..
Kolay gelsin
En son ALPER tarafından Çarş. 23 Mart - 15:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 12 kere değiştirildi |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 1 Ekim - 9:38 | |
| Çok güzel bir konuya değinmişsin |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 1 Ekim - 10:53 | |
| Evet kesinlikle. Eline sağlık Alper bu konu her zaman işimize yarayacak. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 1 Ekim - 12:08 | |
| Bayadır aklımdaydı lpg bölümüne birşeyler eklemek,lpg li kulkanıcı çok ve taktırmak isteyip netden araştıranda çok. Birde markalar üzerine bir bölüm açmak gerekiyo diye düşünüyorum.. Yine dershaneden tel. İle yolladım bunu iyisimi müdür gelip dürtmeden ben işe koyulayım |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 1 Ekim - 12:50 | |
| Alpercim çok güzel yazı. Fakat dersanede sadece derslerine konsantre olmalısın; bırak forumu falan sık dişini bir sene sonra bütün forumlar senin zaten; güveniyorum sana bu sene iyi bir fakülteye gireceksin |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 1 Ekim - 13:30 | |
| Aydın' katılıyorum aynen. Dediğin gibi işi müdürün dürtmesine bırakmadan hallet. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Salı 30 Kas. - 7:11 | |
| Teleflex en iyisi zaten şu an LPG işinde. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Perş. 10 Mart - 18:11 | |
| Konu Güncellenmiş ve SON Bilgiler düzenlenmiştir..10.03.2011 |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 11 Mart - 6:29 | |
| Yalnız şöyle bi şey ekleyim o yazıya, motorunuz 100 lük duratec yada 115 lik ti-vct hangisi olursa olsun. Euro LPG gibi katkılı gazlar, zengin fakir karışımına sebep olabiliyorlar buda arıza lambasının sık sık yanmasına ve hatta zamanla aracın teklemesine kadar gidebiliyor. Ben bizzat yaşadım. tecrübeyle sabittir. Benimki 1,4 80 lik duratec motor. Kaç zamandır katkısız yakıt kullanıyorum hemde ucuz indirimli gazlardan, çok şükür arıza lambası bile yanmıyor artık. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10
| |
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 11 Mart - 7:55 | |
| Ülkemizde kabul gören pahalı mal iyidir mantığı olabilir |
|
| |
Trend Mesaj Sayısı : 130
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 29/10/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 11 Mart - 8:20 | |
| Focus için değil ama 2.0 duratec 145 bg mondeo motoruna LPG nasıl oluyor bu konuda bilgisi olan var mı? Çok fena 2007 mondy ghiaX alasım var .. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 11 Mart - 8:26 | |
| Bence pek bi problem olmaz gibi. Özelliklede prins takılırsa, çok rahatca binilir. Turbo benzinli dışındaki hemen hemen tüm motorlarda doğru montaj ve iyi bir kit ile bi sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) Cuma 11 Mart - 8:39 | |
| |
|
| |
| Ti-Vct Motor ve LPG,GÜNCEL KONU(10 MART 2011) | |
|