6 ağustos günü sabah corsa 2009 umuzu teslim ettik. akşamüstü 2011 focus umuzu teslim aldık. cumartesi sabahtan antep e 2 günlüğüne gitmemizden dolayı foruma giremedim. ilk izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.
- ilk şokla araç geldiği an karşılaştık 2011 model sedan titanyum aracımız geldi. fakat üstünde sony mp3 çalar olması gerekirken trendlerde olan cd çalar vardı. böyle bir fiyasko olamaz. showroomu birbirine kattım bu rezaletten dolayı. ruhsat artık çıkartılmış olduğundan dolayı bize ait olan aracın motor numarası şasi numarası belliydi yani oradaki başka bir tatanyum sedan aracı alma şansımız yoktu. hemen yan taraftaki titanyumdan sony müzik çalarını bizim araca taktılar bizde kabul ettik.(aracı satın aldığımız satış danışmanı tanıdık olmasından dolayı birazda kabul ettik)
- aracın malzeme kalitesi yer yer iyi yer yer kötü. ön konsolun ilk kısmı yumuşak plastik gayet başarılı fakat arka kapı döşemelerindeki tutma kolları çok kalitesiz plastik. kapılar kapalıyken görünmeyen fakat açıldığında görünen plastiklerin bazı yerlerinde çapaklar var. kumanda kapağında eşitsizlik var.bazı çizgiler birbirini tutmuyor. arka kapıdaki tweeter lardan birtanesini kapağı tam oturmamıştı.
- müzikçalar çok başarılı. sanırım mp3 player ın dışında hoparlörlerde sony çok kaliteli ses var.
aracı teslim aldıktan sonra hemen 500 km lik bir yola çıktık.
- opelden sonra daha kemikli bir şanzıman beklerken yağ gibi kayan hayatımda görmediğim kadar keyifli vites geçişleri var.
- B sınıfı bir araçla karşılamak yanlış fakat bu aracın corsadan daha fazla yol sesi aldığı doğru sanırım. lastiklerin etkisi olabilir aracın üzerinde gelenlastikler continental contiSportContact2 91V.
- dizel olmasına rağmen rahatsız edici bir motor sesi yok. hatta camları kapatınca benzinli araçtan hiç farkı kalmıyor.
- direksiyon konfor modunda olmasına rağmen baya bir ağır geldi. (corsaya kıyasla) corsanın müthiş bir direksiyonu vardı.
- aracın gücüne diyecek birşey bulamıyorum. 2000-3000 devir arası ivmelenmeyi resmen hissediyorsunuz. pek zorlamak istemedik aracı ilk 1500 kmye kadar fakat 180 km hıza bir çırpıda ulaşıyor. bu konuda hiç bir problem yok.
- yol bilgisayarı çok başarılı ve kullanışlı.
- hız sabitleyici far yağmur sensörleri gayet başarılı ve net.
Genel anlamda araçtan çok memnun kaldık birkaç aksilik dışında araçta resmen konfor ve güven hissi var. şu anda 490 mk de
ortalama 6.3 lt yakıt inişli çıkışlı uzun ş.dışı ortalaması
siz tecrübeli arkadaşlara birkaç sorum olacak
bu bizim ilk dizel aracımız. daha önce hiç turbolu araç tecrübemiz olmadı. tavsiyeleriniz ve dikkat etmemiz gereken şeyler nelerdir.
mesela çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmemeye özen gösteriyoruz 20 30 sn kadar. stop etmeden öncede aynı durum geçerli. babama 2500 d/d dan önce vites değiştirmezsen turbo daha sağlıklı olur demiş arkadaşları nekadar doğrudur.
tavsiyelere ciddi ihtiyacım var. lafı uzattım sanırım şimdiden teşekkür ederim