| Focusların süspansiyon sistemi | |
|
|
Yazar | Mesaj |
---|
Comfort Mesaj Sayısı : 266
Nerden : ANKARA
Yaş : 63
Kayıt tarihi : 21/02/10
| Konu: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 21:13 | |
| Arkadaşlar bir sorum olacak; focusların süspansiyon sistemleri sert, çukurlara girildiğinde sanki gelen darbeleri yeteri kadar engellemiyor, bunu daha yumuşak hale getirmenin bir yolu varmıdır. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 21:17 | |
| O zman virajlarda savrulursunuz....tabikide yumuşatmanın yolu vardır..ama kimse tavsiye etmez..Bi çok ayar da lazım..uğraş uğraşdur.. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 21:20 | |
| Aslında bu sınıftaki araçların bir çoğundan daha iyi ayarlanmış bir süspansiyon sistemi var focusun. Ne çok sert ne çok yumuşak.Daha yumuşak amortisörler kullanarak daha konforlu hale gelebilirsiniz ama bu sefer araç kendini çok çabuk bırakır virajlarda. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 21:41 | |
| - Emekli Jandarma demiş ki:
- Arkadaşlar bir sorum olacak; focusların süspansiyon sistemleri sert, çukurlara girildiğinde sanki gelen darbeleri yeteri kadar engellemiyor, bunu daha yumuşak hale getirmenin bir yolu varmıdır.
Selam, Amortisörleri yumuşatmanın çok kolay bir yolu yok sanırım,aracınız 16" jant olsaydı aynı yuvarlanma uzunluğunu sunacak yeni ve yumuşak lastiklerle 15" jant takımı almak bir nebze çözüm olabilirdi ancak zaten 15" kullanıyorsunuz sanırım. Bu arada forumumuza hoşgeldiniz. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 21:50 | |
| Stil paket 16' tolga abi.. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 22:44 | |
| Tamam o zaman,ilk etapta 15" jant + H serisi 4 yeni lastik sürüşü yumuşatacaktır,tabi bunun için sürüş güvenliğinden biraz ödün veriliyor. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 22:54 | |
| Tolga abi bunları bizde araştırmıştık hatırladın mı ....Hem servis Hemde satıcı H'ı önermemişti...Orjinalde ne varsa ona devam edin demişti... |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Perş. 25 Şub. - 23:42 | |
| H aslında az bir skala değil, çoğu kullanıcı H sınıfı bir lastiğin limitlerini bir kez bile zorlamıyordur. Bende şuan T sınıfı kış lastikleri var misal,virajlarda zorlamadıkca ya da 180 in üzerine çıkmadıkca herhangi fark yok. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Cuma 26 Şub. - 0:26 | |
| Hız konusunda değildi zaten uyarıları...içindeki tel mi ney daha azmış..daha kolay yıpranır daha kolay balon yapar felan felan.. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Cuma 26 Şub. - 0:40 | |
| Evet orası kesinlikle doğru,dikkat edilmesi gereken lastiğin hız limitlerini aşmamak,ben T sınıfı lastiklerle 160-170 i geçtikten sonra normale göre tutunmanın zayıfladığını net hissediyorum.. |
|
| |
Comfort Mesaj Sayısı : 266
Nerden : ANKARA
Yaş : 63
Kayıt tarihi : 21/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Cuma 26 Şub. - 13:10 | |
| Doğru söylüyorsunuz sürüş güvenliğinden ödün verir, ama Benim bacanakta 2006 model Opel vectra var ondada 16 jant onun arabayı kullandığım zaman süspansiyonlar daha yumuşak kasislere girildiğinde darbeleri daha iyi tolore ediyor. Hani diyecem benim aracın Amortisörlerimi bozuk daha 2.200 Km de acaba bizim araçlarda Amortisörleri değiştirsek faydası olurmu. Hyundaı Eralarda Fabrikasyon olarak Amortisörler arızalı çıktı, bizim araçlardada böyle bir şikayet olabilirmi. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Cuma 26 Şub. - 13:24 | |
| Vectra Focus a göre bir üst sınıf araçtır ve muadili Mondeo dur,segmenti gereği uzun yol konforu sunacak şekilde tasarlandığından bu gibi özellikleri Focus dan daha gelişmiştir,Focus ise sınıfını aşan bir sürüş kalitesine sahiptir ancak bunun gereği olarak sert ayarlanmıştır. Olası arıza ihtimalleriyse genelde boşluk sesi üzerine yoğunlaşıyor,yenilenen amortisör takımı daha yumuşak olmaz,siz aslında daha yumuşak yürüyen aksama sahip bir model düşünmeliydiniz,ilginiz varsa Renault modelleri ülkemiz yol şartlarına bu konuda daha uyumludur. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi C.tesi 27 Şub. - 11:17 | |
| Siz en iyisi Citroen C4 ile bir test sürüşüne çıkın sevgili Emekli Jandarma, amortisörleri aslında nekadar çok sevdiğinizi farkedeceksiniz |
|
| |
Comfort Mesaj Sayısı : 266
Nerden : ANKARA
Yaş : 63
Kayıt tarihi : 21/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Ptsi 1 Mart - 19:41 | |
| - esmerce demiş ki:
- Vectra Focus a göre bir üst sınıf araçtır ve muadili Mondeo dur,segmenti gereği uzun yol konforu sunacak şekilde tasarlandığından bu gibi özellikleri Focus dan daha gelişmiştir,Focus ise sınıfını aşan bir sürüş kalitesine sahiptir ancak bunun gereği olarak sert ayarlanmıştır.
Olası arıza ihtimalleriyse genelde boşluk sesi üzerine yoğunlaşıyor,yenilenen amortisör takımı daha yumuşak olmaz,siz aslında daha yumuşak yürüyen aksama sahip bir model düşünmeliydiniz,ilginiz varsa Renault modelleri ülkemiz yol şartlarına bu konuda daha uyumludur. Esmerce Renoyu hiç sevmem, daha önce kullandım.Focusun her şeyi çok güzel hoşuma gidiyor Aracımı değiştirmekte istemem, ama biraz daha yumuşak olsa çok güzel olacak hani. |
|
| |
Ghia Mesaj Sayısı : 914
Nerden : Trabzon
Yaş : 41
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Salı 2 Mart - 8:50 | |
| Emekli Jandarma abi bende senin gibi düşünüyordum ama bir süre sonra alışıyorsun malum karadenizde köy olayı çok olduğu için ilk başlarda yadırgamıştım renonun yeni çıkan lagunada focustan daha sert bir süspansiyon kullanılmış keza sürekli bindiğim corsa yaris albea mazda 3 gibi (gerçi çoğu b sınıfı araç mazda 3 laguna hariç) araçların süspansiyonlarından sonra focus daha da hoşuma gitti:) Yeni çıkan focus 3 e heveslenmemin en büyük 2 nedeninden birisi yumuşak süspansiyon zaten. Diğeride sessizliği:) |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Salı 2 Mart - 8:52 | |
| Bu Sertlik konusunda ilk testi yapan bi mühendis eskisi gibi sert değil diye söylüyor. |
|
| |
Comfort Mesaj Sayısı : 266
Nerden : ANKARA
Yaş : 63
Kayıt tarihi : 21/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Salı 2 Mart - 16:35 | |
| Sizinde söylediğiniz gibi, Arabaya binildikçe alışılıyor. İlk aldığım zamanda aracın uzunluğundan dolayı geri manevra yaparken ve aynaların ters açılı olmasından (Ölü bölgeler biraz fazla) bayağı bir tedirgin olmuştum.Ama şimdi gayet güzel . Bundan önceki aracım 2000 Milenyum kasa 1.5 Gls Hyundaı idi Bilirsiniz onlar boyut olarak daha kısa ve yere daha yakın araçlardır. Focusu ilk olarak kullandığım için ilk başlarda bayağı bir zorlanmıştım. Eski aracımda süspansiyon sistemi yumuşak olduğu için bu biraz garibime gitti.Ama alıştım sayılır. Bilgileriniz için çok teşekkür ederim Arkadaşlar. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10
| |
| |
Ghia Mesaj Sayısı : 914
Nerden : Trabzon
Yaş : 41
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Çarş. 3 Mart - 10:06 | |
| Park ederken bende sorun yaşıyordum ama alıştıkca azaldı ama yinede % 100 randuman yok. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Çarş. 3 Mart - 14:28 | |
| Az önce servise gittim. son zamanlarda iyice bozulan yollarda alt takımdan hafif bir boşluk sesi geliyorduAkçay da düzgün denilecek yol da kalmadı, ş.içi de dışı da tarla misali ve haliyle kullanım esnasında o ses rahatsız ediyor. Servis elemanıyla test esnasında eleman birşey dedi ama anlamadım; "amortisör lobu" mu yoksa "karpuzu" mu neyse artık.. Vaktim olmadığı için birşey yaptırmadım ama haftasonu Edirne den dönünce baktıracağım,anlayabildiğim (!) kadarıyla arıza değil de ufak bir bakımla giderilen bir detaymış,arabayla 46.000km boyunca tek bir çukura bile girmedim ama sürekli hızlı kullanıyorum,benzer şekilde -titiz ama hızlı- kullandığım Laguna mın alt takımı aynı km lerde dağılmıştı, umarım Ford da benzer şekilde havlu atmamıştır! |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Çarş. 3 Mart - 14:29 | |
| Bu arada bence de Focus lar yerden çok yüksek,bu durum aracın esas yol tutuş potansiyeline gölge düşürüyor çünkü savrulmasa da ağırlık dağılımı kasanın yatmasına neden oluyor. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Çarş. 3 Mart - 16:52 | |
| Benim için "no problem",malum B segmentinden C segmentine terfi edeceğim Bence Focus III gelmeden biraz B segmentte takılın.O zaman hiiç sorun yaşamazsınız |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Bölüm Moderatörü Mesaj Sayısı : 161
Nerden : kocaeli
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Focusların süspansiyon sistemi Çarş. 3 Mart - 17:10 | |
| Focusların yüksekliği normaldir. Konfor için lastik yanağını artırmak iyi olabilir ama başka şeylerden tavzi vermiş olunur. Yere basmak sportif karakter oluşturur yol tutuşu artırır ama konfordan yer. yanak yükseltmek konfor artırır ama yol tutuşundan çalar. Yani terazinin ne tarafına binilirse diğer tarafı hafifler. F I lerde görülmüş bir şeydir avrupa 55 yanak kullanır ama bizim yollarımız 55 yanak için pek uygun değil. Bakmayın siz tunnerlar 40 yanak 45 yanak geziyor. Körfez pistene gelirken çukur geçecem diye bin bir şekle gireni çok gördüm. FII için 55 r16 optimum. 60-65 r15 konforlu 45-50 r17 spor ( 18 st jant takanlar zaten sadece düzgün yolda giderler) ha bide sizin araçlar yeni sayılır zamanla arka amortiösr takozu gibi şeyler olması lazım siz de onlarda ses yapacak. sesler başlayınca takoz değişin sanki süspansiyon yenilemiş gibi olursunuz. (tabi 2008 ler 2009 lar 2010 lar bu duruma uzak ) |
|
| |
| Focusların süspansiyon sistemi | |
|