| Genel bilinmezler hakkında | |
|
Yazar | Mesaj |
---|
Ambiante Mesaj Sayısı : 29
Nerden : İstanbul
Yaş : 66
Kayıt tarihi : 05/03/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 11:26 | |
| Hala çoğu insan'ki bunlara sanayideki tamircilerde dahil, atıyorum turbonun egzoz gazlarını silindirlere verdiğini sanıyor yada karda lastiklerin havasını düşürüp patanaj çekmeyi önlemeyi, hatta geniş taban lastik kullanıp yol tutuşunu arttıracağını sananlar bile var... |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 11:30 | |
| Evet abicim öyle malesef çok haklısın. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 11:30 | |
| Son cümleye katılıyorum açıkcası.. Geniş lastik sürtünmeyi artırır yola bağlı kalmayı sağlar.. ne kadar etkiler hissdermisin bilemem...Ama fiziksel olarak bence var.. |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 29
Nerden : İstanbul
Yaş : 66
Kayıt tarihi : 05/03/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 12:11 | |
| - uA_Y_C_A demiş ki:
- Son cümleye katılıyorum açıkcası.. Geniş lastik sürtünmeyi artırır yola bağlı kalmayı sağlar.. ne kadar etkiler hissdermisin bilemem...Ama fiziksel olarak bence var..
Anlıyamadım katılıyorum demişsiniz ama aynı zaman da yola bağlı kalmayı sağlar da demişsiniz...sürtünme yol tutuşunu arttırmaz'ki, yol tutuşunu sağlayan şey süspansiyon ve aracın yere basma kuvvetidir, bu kuvvetde lastiklerin birim ölçüsüne düşen ağırlık miktari ile orantılıdır, mesela ağırlığı 1200kg olan bir otomobil de 215 lastikte cm2 başına atıyorum 2kg düşüyorsa 185 lastikte bu ağırlık 3 kg'a çıkar dolayısıyla yere basma kuvveti artar ve yol tutuşu iyileşir...F1 araçlarındaki lastikleri bu işe karıştırmayın yanlız, onların durumu tamamen farklıdır, ısınan lastiğin özel dolarak dökülmüş asfalta yapışması ile sağlanır...bakın aşağıdaki resimde yola tutunmaya en çok ihtiyaç duyan ralli otomobilin üzerindeki lastikleri görebilirsiniz... |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 12:38 | |
| Bende birkaç gün önce; downpipe, turbo, bi turbo vb...konularda bir database oluştursam forumda diye düşünüyordum. Egsoz gazları deyince EGR yapısını da biraz anlatmak gerekir. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 13:25 | |
| Madem Lastik eni - Yol tutuş arasında kararsız kaldık,fizik bilimine başvuralım ve olayı aydınlatalım;Sürtünme, birbirine görevli olarak hareket eden iki nesnenin arasında oluşan ve harekete karşı koyan kuvvete verilen isimdir. Sürtünme Kuvveti(F)=sürtünme katsayısı(k).Tepki kuvveti(N) F=k.N Formülünde görüldüğü üzere sürtünen yüzeylerin sürtünme kuvvetti ile bir alakası bulunmamaktadır. Sürtünme Kuvvetinin Özellikleri:1.Sürtünme kuvveti sürtünen yüzeylerin cinsine bağlıdır. Cisme etkiyen sürtünme kuvveti yüzeylerin cinsine göre değişir. 2.Sürtünme kuvveti (yatay düzlemde) cismin ağırlığıyla doğru orantılı değişir. 3.Sürtünme kuvveti sürtünen yüzeylerin büyüklüğüne bağlı değildir.4.Sürtünme kuvveti daima harekete zıt yöndedir. 5.Sürtünme kuvvetinin hareket ettirici özelliği yoktur. 3.cü maddede de anlaşılacağı üzere yol tutuşun teker eni ile bir ilişkisi bulunmamaktadır.
|
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 13:31 | |
| Oradaki K yan sürtünme kat sayısı iki lastikte de aynı olacakmıdır ?
Bence hayır. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 13:42 | |
| Bilimsel veriler vererek konuşalım lütfen |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 13:46 | |
| Bilimsel işte 2 lastikde farklı yapıya sahip K sı farklı olur |
|
| |
Trend Mesaj Sayısı : 167
Nerden : İstanbul
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 15:20 | |
| Geniş tabanlı lastik kışın başa beladır Tutunmayı malesef artırmıyor... |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 15:50 | |
| Bende anlatmaya çalışıyorum ama Yakupun yine histerik damarı tuttu |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Cuma 2 Tem. - 19:31 | |
| |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 29
Nerden : İstanbul
Yaş : 66
Kayıt tarihi : 05/03/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında C.tesi 10 Tem. - 13:16 | |
| - uA_Y_C_A demiş ki:
- Sürtünme kuvveti ayrı ama
Ben halen etkisi olduğunu savunuyorum Ama bu malesef gerçeği değiştirmiyor, ayrıca bu şekilde davranarak insanları yanlış yönlendirmiş olursunuz.....aracın yere tutunması sürtünmeyle ilgili değildir, yere basma kuvvetiyle ilgilidir, sürtünme fren mesafesini azaltabilir ama yere tutunmayı değil... |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında C.tesi 10 Tem. - 17:42 | |
| ÇOK merak ediyorum,
ince taban ile kalın taban'ı GEYİK testine soksak neler olur? |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 24/04/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında C.tesi 10 Tem. - 19:19 | |
| |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında C.tesi 10 Tem. - 20:55 | |
| Bilimsel açıklamalar kesin neticeyi ortaya koysa da tartışılası bir konu olmuş. Hafif bir araç + geniş tabanlı lastikler.. Bence bu araca dar tabanlı lastik takıp basma kuvveti arttırılsa aynı yanal verim alınabilir. Ama çok ağır bir araç + geniş tabanlı araca çok dar tabalı lastik taksak oluşacak muazzam yanal kuvveti dar lastikler karşılar mı düşünmek zor. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Paz 11 Tem. - 8:58 | |
| Tekerleme gibi olmuş Tolga,kafam karıştı |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Paz 11 Tem. - 9:50 | |
| Yazarken benim de kafam karışmış belli ki |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Paz 11 Tem. - 10:44 | |
| Bence dar tabanlı bir lastikle yanak ve jant ölçüleri aynı olan geniş tabanlı lastik aynı yol tutuşu sağlar. Ama dar tabanlı yüksek yanaklı bir lastik/jant ölçüsü aynı yuvarlanma mesafesine sahip geniş tabanlı düşük yanaklı ve büyük jantlı lastik/jant ölçüsü kadar iyi yanal tutuş (araç üzerinde pratikte) sağlayamaz. Yüksek yanak jantın altına girer vs vs.. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Genel bilinmezler hakkında Paz 11 Tem. - 16:59 | |
| E tabi, 205 yerine 185mm lastik takılırsa lastiğin yükselen yanak yapısı ve muhtemelle yumuşayan hamur yapısı nedeniyle virajlarda lastik ezilecektir. |
|
| |
| Genel bilinmezler hakkında | |
|