Temmuz 2010
Sadece bu tarih ve ilerisinde çıkanları yazacağım eskileri zaten biliyorsunuz. Tam çeviri değil genel çeviri ypacağım çeviri konusunda pek becerikli değilimdir
10 Temmuz 2010Extreme Test - Yeni Focus Alpler'de
Cologne Temmuz,14 2010.
Yeni nesil Ford Focus gezegendeki en uç noktaların bazılarında test edildi. Donmuş göllerden, en sıcak çöllere ve Alplerde zorlanarak sürüldü. Bu sayede satıldığı zaman sağlamlığından şüphe duyulmasın.
Yükseklik arabaları, insanları etkilediği gibi etkiliyormuş. Daha yüksek daha az oksijen demek, bu yüzden nefes almak doğal olarak zorlaşıyor. Arabalar içinde bu geçerli. Ford ürünlerinin yüksek standartlarda performans sunmasını ve bunu yükseklik farkı gözetmeksizin yapmasını istediğinden sürekli Avusturya Alplerine ve Grossglockner dağ yoluna (High Alpine Road) gidiyormuş.
Yol 1935te tamamlanmış. Muhteşem bir yolmuş ve çok titiz bir asfaltmış. Kıvrılarak Hohe Tauern Milli Parkına doğru ilerliyormuş. Grossglockner'da Avusturyanın en yüksek dağıymış (3798m) tepesinde de Pasterze adında bir dağ buzulu varmış.
48km uzunluğunda 36 viraj ve maksimum yükseklik 2504 metre ve yol mühendisliğinin harika ürünü bu yol tüm sürücülerin ve motosikletçilerin kabesiymiş. Focus içinde doğal olarak en güzel test yeriymiş.
Ford araç entegrasyon mühendisi Bernd Herweling her gün tepeden aşağı ve yukarı 200km focus sürüyormuş. Hem Benzinli hem dizel motorları değişik yürüyen aksamla test ediyorlarmış. Burda birçok hava şartı bulunduğu için yol yüzeyide güzel olduğu için test iyi oluyormuş.
Yukarılara doğru hava daha ince olduğu için moorun çok daha fazlası çalışması gerekiyormuş ve mesafe uzun olduğu için ellerinde birsürü data oluyormuş.
- 2 -Bugün takım özenle kamufle edilmiş Focus'u yeni 1.6 Litre Ford Ecobosst direk enjeksyon turbo benzinli motorla deniyorlarmış. Bernd arabayı sürerken Markus Polle amca yolcu koltuğunda kucağında laptop ile dışarıdaki sıcaklığa bakıyor, yağ sıcaklığına bakıyor ve daha birçok dataya göz atıyormuş. (adamlar yeni focusla keyif yapıyorlar yani bizde burda resimlere bakıyoruz HEHEHEHE)
Arka koltuktada bir düzine plastik benzin bidonuyla gidiyorlarmş. Bidonlar 3 yetişkin ağırlığındaymış. Araba full şekilde takılıyorlar yani.
Bu arada burada sağlam virajlar varmış ve sadece soğuk testi ypamıyorlarmış. Aracı bu virajlarda 2 ve 3. viteslerde sert şekilde kullanıp zorluyorlarmış. Otomatik modelden manuele hepsinin yağ sıcaklıkları gibi önemli tüm bilgileri takip ediyorlarmış.
Ayrıca benim görevim limitlerde gitmek değil, hızlı gitmek ama limitte değil demiş süren amca. Daha hızlı gidebilirdik demiş. Yol tutuşa vurgu var burda. Tabi bu sırada amcalar çalışırken insan grühü arabanın etrafında toplanıp resimler çektirmişler
.
-3-Çok ayrıntıya girmeyeceğim adamlar günlük gibi yazmış.
Genelde insanlar araca karşı çok ilgiliymiş. Dönüp bakıyorlarmış falan. 5dk sonra aşağıya inmenin zamanı gelmiş ve frenleri cezalandırma zamanı gelmiş. Düşük vitesle gidin ve sık sık fren yapın uyarılarına aldırış etmeden Bernd amca dan dun gidiyormuş, frenlere falan geç basıyormuş. Neyseki diyorlar
Focus bir dağ keçisi gibi inatçı
Treyler testi gibi testlerde yapılıyormuş. Sonuç olarak her türlü şartta aracı zorlayıp sınırlarını öğreniyorlar. Zaten akside beklenmezdi
- 4 -Bernd Herweling dosyası:
• Bernd Herweling Ford'a Mayıs 1997 de katılmış. Firmanın Merkenich Teknik Merkezinde (Almanya,Cologne) takılıyormuş.
• Bu amcanın hobileri iş dışındayken dağ bisikleti ve motocross muş.
• Focus ST sürüyormuş ama gözlerini RS'e dikmiş.
• Bu amca sert gaz altında arabanın hava giriş yerinde güzel bir ses çıkmasını sağlayan birşeyler bulmuş sanırım.
• İşinin en güzel noktası ilginç noktaları test etmek, en son teknolojileri test etmek, işinin kötü yanı ise ailesinden 2 hafta boyunca kesintisiz ayrı kalmsıymış.
Sevgiler
zaman oldukça yazacağım aksatırsam kızmayın.