|
Yazar | Mesaj |
---|
Bölüm Moderatörü Mesaj Sayısı : 161
Nerden : kocaeli
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Duratec ti-vct ve lpg Cuma 12 Mart - 11:05 | |
| - Alıntı :
- Neden LPG değil, güzel soru olmuş. Mondi çift katalitik ve 4 O2 sensörlü bir araba buraya kadar normal, ancak durum beyin tarafında anormalleşiyor. 1-4 ve 2-3 egzozları ayrılarak iki hat olarak iniyor. O2 veri transferi krankın 90 derecelik açılarında alterning olarak veriliyor yani araba düz I4 değil V4 mantığıyla çalışıyor. Bunu kompanse edebilecek bir piggyback modül dünyada yok malesef, V6 V8 ler krankın 180 derecesi için veri gönderdiğinden onları halletmek kolay. Peki bu durum LPG takılınca neye neden oluyor LTFT değerleri B1S1 için +2 iken B2S1 için +28 gibi bir değere ulaşıyor ve bir noktadan sonra bir grubun enjektörleri, özelliklede 2-3 grubununki stockopen (tam açık) konuma gelip kitliyor. Bu da piston eritme, subap yamultma ile son buluyor. Önlemenin bir yolu varmı hayır yok. Ancak kendi beyni bu olayı yönetebiliyor. Tabi bizde LPG takanlar OBD2 verilerini dikkate almadığından siz arabanın beyni bu olayı kompanse ettiği kadar mutlu mesut kendiyle savaşan sapıtmış arabanıza biniyorsunuz sonrada bir nokt geliyor motoru elinize alıyorsunuz. TR de bu nedenle kayıt altına alınmış 3 araba biliyorum ben birine 2nci motor yapılışı birincide 66k kmde 3ncü pistonun subabını eğdi, 90 de de piston gitti gömlek gitti. Mertol'un araba 54 binde piston eritti komple motor yapıldı. Lafın özeti LPG takıyorsanızda 4000 devri fazla geçmeden sakin sakin PCM'in closedloop'da LTFT leri üst limitlere yaklaşmadan ayarlıyacağı şekilde gezin, yok gazlıycam devir çeviririm, bastım mı gitmeli derseniz nasıl bir risk altında olduğunuzu bilin.
Alıntıdır. Focus II ve mondeo IV de kullanulan ti-vct motor teknolojisi ve lpgnin takılması ile ilgili küçük bir yazı. Daha detaylısı da vardı şimdi bulamadım. Özetle diyor ki 115 ps ve 125 ps lik ti-vct motorlara lpg montajı yapıldığında Aracı prformasnlı kullanmak motor için zararlı. Fakat bu durum düz duratec yani 100ps lik motorlar için sorun değil. Sebebi daha az karmaşık bir düzeni olması. Aynı şekilde önceki kasa mk1 focuslarda da böyle bir sorun yok. Sonuç olarak duratec ti-vct de ekonomi ve yüksek performans için lpg montajı istenilmeyen sorunlara sebep olabilir. |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 70
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Paz 21 Mart - 12:49 | |
| - Alıntı :
- Focus II ve mondeo IV de kullanulan ti-vct motor teknolojisi ve lpgnin takılması ile ilgili küçük bir yazı. Daha detaylısı da vardı şimdi bulamadım. Özetle diyor ki 115 ps ve 125 ps lik ti-vct motorlara lpg montajı yapıldığında Aracı prformasnlı kullanmak motor için zararlı. Fakat bu durum düz duratec yani 100ps lik motorlar için sorun değil. Sebebi daha az karmaşık bir düzeni olması. Aynı şekilde önceki kasa mk1 focuslarda da böyle bir sorun yok. Sonuç olarak duratec ti-vct de ekonomi ve yüksek performans için lpg montajı istenilmeyen sorunlara sebep olabilir.
Bu yazının ucu bana bayağı bir dokunuyor.Bu istenilmeyen sorunlar nelerden ibaret zira yeterince performanslı kullanıyorum henüz bir sorun yaşamadım ama sanırım uzun süreli kullanımlarda soun olabilir denilene göre...Geçenlerde devir daim pompası arıza verdi ama bunun LPG ile ilgisi olacağını düşünmüyorum.. |
|
| |
Trend Mesaj Sayısı : 136
Nerden : Mersin
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Paz 21 Mart - 17:16 | |
| Kaç km oldu lpg ile ti-vct motor olan focusunda alp? |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 70
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Paz 21 Mart - 17:26 | |
| - aspava demiş ki:
- Kaç km oldu lpg ile ti-vct motor olan focusunda alp?
40.000 km ye yaklaştı.. |
|
| |
Trend Mesaj Sayısı : 136
Nerden : Mersin
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Paz 21 Mart - 17:45 | |
| 115 lik değil mi? Cruze görüyorum orda Focus damı yol sesi daha fazla pütürlü asfaltta yoksa cruze demi?
En son aspava tarafından Paz 21 Mart - 17:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 70
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Paz 21 Mart - 17:46 | |
| - aspava demiş ki:
- 115 lik değil mi?
Evet 115 lik... |
|
| |
Bölüm Moderatörü Mesaj Sayısı : 161
Nerden : kocaeli
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Paz 21 Mart - 18:24 | |
| - alp2828 demiş ki:
-
- Alıntı :
- Focus II ve mondeo IV de kullanulan ti-vct motor teknolojisi ve lpgnin takılması ile ilgili küçük bir yazı. Daha detaylısı da vardı şimdi bulamadım. Özetle diyor ki 115 ps ve 125 ps lik ti-vct motorlara lpg montajı yapıldığında Aracı prformasnlı kullanmak motor için zararlı. Fakat bu durum düz duratec yani 100ps lik motorlar için sorun değil. Sebebi daha az karmaşık bir düzeni olması. Aynı şekilde önceki kasa mk1 focuslarda da böyle bir sorun yok. Sonuç olarak duratec ti-vct de ekonomi ve yüksek performans için lpg montajı istenilmeyen sorunlara sebep olabilir.
Bu yazının ucu bana bayağı bir dokunuyor.Bu istenilmeyen sorunlar nelerden ibaret zira yeterince performanslı kullanıyorum henüz bir sorun yaşamadım ama sanırım uzun süreli kullanımlarda soun olabilir denilene göre... Geçenlerde devir daim pompası arıza verdi ama bunun LPG ile ilgisi olacağını düşünmüyorum.. ilk mesajdaki alıntıda yazmış olanları Bu arada 4. silindirimde bir sorun çıktı açılıp görülecek. baaklım sorun neymiş. Sorunu dün öğrendim. Motor 130 binde 40 bindir lpgli ve sebebi lpg mi bilmiyorum ama 4. silindirde ya segman kıırk ya sübab eğik ya da piston erimiş. ilk 3 silindir sıfır gibi çıktı testte 4. sü hayal kırıklığı |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 5:33 | |
| LPG ile ne gibi bir ilgisi olabilir ki bu durumun? |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 12:03 | |
| LPG mevzusu hayli detaylı, etrafımda LPG li araç kullanan kişiler var neler duyuyorum neler. Belli bir son sürate sahip olsun ama az yaksın,iyi ivmelensin ama çok yaksın,soğukta kolay çalışsın yazın teklemesin vs vs neredeyse her istek için ayrı ayarlar gerekiyormuş! Ne kadar ekonomik olduğu ortada ancak otomobil demek aşk demek benim için,maliyetine katlanmaya razıyım içim almaz LPG takmaya! Not: Zaten bir adet benzinli binek aracımız var gerisi dizel,bekara karı boşamak misali oldu galiba |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 70
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 13:00 | |
| Bende tam tersi düşünüyorum tercih meselesi tabiki.. Lpg fiyatları 3.00 ı bulmadığı sürece dizel arabaya ya da benzinli arabaya benzinle binmeyi düşünmüyorum ne tür riski olursa olsun...Gülü seven katlanır abi dikenine... |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 17:18 | |
| - esmerce demiş ki:
- LPG mevzusu hayli detaylı, etrafımda LPG li araç kullanan kişiler var neler duyuyorum neler.
Belli bir son sürate sahip olsun ama az yaksın,iyi ivmelensin ama çok yaksın,soğukta kolay çalışsın yazın teklemesin vs vs neredeyse her istek için ayrı ayarlar gerekiyormuş!
Ne kadar ekonomik olduğu ortada ancak otomobil demek aşk demek benim için,maliyetine katlanmaya razıyım içim almaz LPG takmaya!
Not: Zaten bir adet benzinli binek aracımız var gerisi dizel,bekara karı boşamak misali oldu galiba Hah! ben diyecektim ağzımdan aldın Dizel aracım olsa ben de LPG istemezdim,ne işim olurdu! Şu Tork'un gözünü seveyim,bu gün uyuz etti biri beni haddini bildiremedim,130 Torkla ne yapim be abi |
|
| |
Trend Mesaj Sayısı : 136
Nerden : Mersin
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 20:49 | |
| alp, Cruze görüyorum orda Smile Focus damı yol sesi daha fazla pütürlü asfaltta yoksa cruze demi? |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 70
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 20:53 | |
| - aspava demiş ki:
- alp,
Cruze görüyorum orda Smile Focus damı yol sesi daha fazla pütürlü asfaltta yoksa cruze demi? Malesef Focus bu konuda yetersiz.. Cruze da hem motor sesi hem de yol sesi daha az hatta lastik seçiminden de olabilir yol sesi yok denecek kadar az... |
|
| |
Bölüm Moderatörü Mesaj Sayısı : 161
Nerden : kocaeli
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 21:36 | |
| - drmert demiş ki:
- LPG ile ne gibi bir ilgisi olabilir ki bu durumun?
Kabaca belirli bir devirden sonra enjeksiyon açık kalma süresi uzuyor ve silindire sürekli lpg püskürtüyor. bu da pistonu eritebiliyor. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 21:52 | |
| Yeni Focus III de özellikle ses yalıtımına çok önem verilmiş,sebebi belli bu konuda çoğu sürücü için tatminkar bir başarıya erişemiyor. Testlerde desibel olarak rakipleriyle aynı görünse de bunun nedeni bu testlerin düzgün satıhlarda yapılması ve Focus kaliteli asfaltta gerçekten oldukca sesiz olabiliyor,ancak pürüzlü yolda işin rengi değişiyor. Focus III ün sınıfının en sessizi olacağı hatta üst sınıftaki bazı modellerden de sessiz olacağı yazıldı çizildi. Görelim bakalım. |
|
| |
Ambiante Mesaj Sayısı : 70
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 21:57 | |
| Bende Cruze u almadan önce durakdaki diğer araçlara göre kıyasladığımda çok sesli olduğunu düşünmüyordum şimdi anlıyorum yalıtım konusunda yetersiz olduğunu ama bu yetersizlik çekilmeyecek kadar değil tabiki... |
|
| |
Trend Mesaj Sayısı : 136
Nerden : Mersin
Kayıt tarihi : 03/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Ptsi 22 Mart - 22:12 | |
| Bunu yapan avrupalı bizim yolları görse "kardeşim ne işiniz var focuslarla felan, binin şahinlerinize paşa paşa der geçer." Benden çatır çatır vergimi kesen,yaktığım benzinde 2 kat vergisini alan,10 yıllık deprem vergisini hala alan ve bana hizmet veremeyen bu hükümetlerden bu dünyada değil ama diğerinde davacıyım.. Hele seçimden sonra belediyeler iyice azıttı.Mersin'de yeminle söylüyorum arabalarımızı sürdüğümüz yolları görseniz acırsınız halimize inanın. |
|
| |
Comfort Mesaj Sayısı : 215
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 23/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Salı 23 Mart - 6:09 | |
| - esmerce demiş ki:
- Yeni Focus III de özellikle ses yalıtımına çok önem verilmiş,sebebi belli bu konuda çoğu sürücü için tatminkar bir başarıya erişemiyor.
Testlerde desibel olarak rakipleriyle aynı görünse de bunun nedeni bu testlerin düzgün satıhlarda yapılması ve Focus kaliteli asfaltta gerçekten oldukca sesiz olabiliyor,ancak pürüzlü yolda işin rengi değişiyor.
Focus III ün sınıfının en sessizi olacağı hatta üst sınıftaki bazı modellerden de sessiz olacağı yazıldı çizildi. Görelim bakalım. O iddaa yine Avrupa daki yollar baz alınarak yapılıyorsa bizim için değişen birşey olmayabilir.Çünkü şu anda da standardı yüksek yollarda çok sorun olmadığı fikrinde birleşiyoruz zaten. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Salı 23 Mart - 7:58 | |
| Bu bir rant arkadaşlar. Türkiye de beton kullanımı birilerinin işine gelmiyor. Asfalt ile beton kaplama arasında halkın sandığı kadar uçurum yok,üstelik beton yol amacına en az 60-70 sene kusursuz hizmet ederek uzun vadede tartışma konusu olmayacak kadar güvenli ve ekonomikken asfalt sonradan yapılan yama - tamir işlemleriyle daha pahalıya gelir ve kazalara neden olur. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Salı 23 Mart - 8:00 | |
| 2003 de Laguna almıştım,benzer zaman içerisinde dedem de Passat almıştı. Verilere göre Laguna Passat tan az yol sesi alıyordu ama işin gerçeği öyle değildi,Passat tan içeri sızan ses bir şekilde daha az kulak tırmalıyordu. Demek istediğim şey her zaman en güvenilir kaynağın kendi tecrübeleriniz olduğu.. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Salı 23 Mart - 8:21 | |
| Beton dedin cinlerim tepeme çıktı Tolga!! Yahu Hitlerin II.Dünya savaşında dökmüş olduğu O beton yolları günümüz Almanya'sı hala kullanıyor... Tamam Allah razı olsun Tayyip'ten bu konuda...Baya bir duble yol falan yaptı ama bişey yapacaksan tam yapacaksın arkadaş!! Şimdiden delik deşik oldu o yaptırdığı yollar! |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Salı 23 Mart - 8:38 | |
| İzmir istanbul yolunda yapılan duble yollardaki kalitesizlik beni deli ediyor, gerçi istanbulda da yolların hali ortada, her yer yama içinde. Kışın E5 te sol şeritteki bir çukura giren araç takla attı. Ben bu devlete verdiğim vergileri nasıl helal edeyim? Size söylüyorum hep, 1.6 dizel D sınıfı araç almak lazım |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Salı 23 Mart - 9:03 | |
| Ben yeniden C sınıfına terfi etseydim bir, D'yi de düşünürdüm.. Ya da D'yi de pas geçip direkt E Sınıfı mı alsam?! Ben ancak E sınıfı Ehliyet alabilirim alsam alsam.. |
|
| |
ST Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 54
Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Duratec ti-vct ve lpg Cuma 2 Nis. - 20:19 | |
| izmirinde yolları çok kötü hatta dışardan izmire gelen birçok kişi izmir kocaman bir köy olmuş diyor |
|
| |
|