Aylardan beri foruma üyeyim ama arabamın resmini koymak bugüne kısmetmiş
Standart Donanımlar:
ABS
EBD
Sürücü Havayastığı
Elektrikli ön ve arka camlar
Elektrik Destekli Direksiyon( EPS)
4 Tekerlek Disk Frenler
Klima
Radyo CD- MP3 Çalar
4 Hoparlör ( 2Ön 2 Arka)
İki Parça Yatan Arka Koltuklar.
Metalik Boya
Arkada koltuklarda 3 Adet Başlık
Yükseklik Ayarlı Ön Emniyet Kemerleri
Direksiyon Yükseklik Ayarı
Koltuk Yükseklik Ayarı
Sırt Destek Ayarı
Far Yükseklik Ayarı
Fasıla Ayarlı Silecekler
Ön ve Arka Paçalıklar
Karter Koruma
Ön Tarafta Okuma Lambaları
Tam Boy Stepne
3 Noktadan Bağlı Üç Arka Emniyet Kemeri
Portatif Küllük
5 Yıl veya 100bin km Mekanik Garanti
Teknik Veriler:
1.5 Litre 3 Silindirli Turbo Dizel İntercooler 12 Subap Motor
1198 KG boş ağırlık
175/65/14 T lastikler
3.7 L/100 km şehir dışı tüketim
82 HP 4000 devirde güç
195 NM 1900-2500 devir aralığında tork
255 Litre Bagaj Hacmi
Bakım Aralığı 10 Bin Km veya Bir yıl
Tasarım:
4 metrenin biraz altındaki uzunluğa epey geniş bir hacim sığdırılmış. 1.5 metreye yaklaşan yükseklikle epey ferah bir ortam sağlanmış. Ön canın mümkün olduğunca öne doğru çekilmesi ile kendini sınıfı için çok ferah bir ortam sağlanmış. Tasarımı ile çok dikkat çekmeyen Getz, çok da çirkin görünmüyor. Arka koltuklarda oturma rahatlığı epey yüksek. Özellikle arka koltuklardaki sırtlık ayarları güzel bir detay. Ön görüş ve arka görüş epey başarılı. Yüksek oturma pozisyonu şehri içinde büyük avantaj.
Motor:
1.5 litre 3 silindirli motor Amerikan Detroit Diesel kökenli. Silindir başına 4 subaplı motor, titreşimli çalışıyor. Soğukta epey gürültülü. 2000 devir civarında canlı olan makine bu devirlerin altında huzursuz çalışıyor. Örneğin 1900 devir ve altında 3.vites ve daha büyük viteslerde gitmek istemiyor , homurdanıyor. Sürücüsünü daha yüksek devirde kullanmaya teşvik ediyor. Özelikle şehir içi kullanımlarda motor karakterinde ötürü sürüşler pek keyifli değil. Çok uzun vites oranları yüzünden şehir içinde üst viteslerde gitmek neredeyse imkansız. . Bir süre sonra motora alışılıyor. 100 km hıza kadar 5.vites kullanmayı unutun!
Fakat şehir dışında işler tersine dönüyor, yüksek tork ve uzun vites oranları yüksek hızlarda çok keyifli oluyor. Otoyolda sakince 140 km hız ile gitmek mümkün, hem de 3000 devir altında. Rampalarda da motor sürücüsünü şaşırtıyor. Kendinden emin 2000cc benzinli orta sınıf araçları şaşırtmanız mümkün. Tüketimlere gelince; çok dikkati kullanımlarda 4L/100 km gibi değerlere ulaşılabiliyor. Normalde 5 L/100 km mazot tüketiyor. Ben ayrıca motorun güvenirliğini çok beğendim. 90 Bin km boyunca hiç sorun çıkarmadan görevini yaptı.
Sürüş :
Yüksek sürüş pozisyonu ilk başlarda sürücüsüne keyifli geliyor. Ancak zamanla direksiyonun yeterince hassas olmaması sizi rahatsız etmeye başlıyor. Özellikle Ford hastalarının bu direksiyonu beğenmeleri mümkün değil. Aynı zamanda direksiyon çok da hafif değil. Frenler şaşırtıcı derecede başarılı. 1200 kg a ulaşan ağırlığa rağmen frenler güzlü hissi veriyor. Bunda arka tekerleklerinde disk olmasının rolü var.
Pratiklik:
Arka koltuklar iki parça halinde yatıyor, ve arka bölüm dümdüz oluyor. Bu çok büyük eşyaları bile taşımanıza izin veriyor. Görüş nedeniyle park etmek de çok kolay. Birçok bölümde göz var. Koltuk arkalarında ve yanlarda gözler var. Ön yolcu koltuğu arkasında küçük çantalar için askı da bulunuyor. Direksiyonun altında da büyük bir raf bulunuyor.
Sonuç:
Sürüş keyfi çok iyi olmasa da Getz, sağlamlık ve problemsizlik açısından tercih edilebilir.
Fordxxxxx ten alıntıdır objektif olsun diye kendi yorumlarımı yazmadım