Merhaba Arkadaşlar,
Yeni c-max TDCİ TX aracımı 26 Kasım da almıştım.Bugün 7000km. oldu.Oldukça memnunum.Servise uğradım ilk
hava filtremi değiştirdim.38 Tl. tuttu.Herkese tavsiye ederim .Her bakım arasında (7000-7500 km) mutlaka hava filtresi değişrirmek gerekşi.Motor rahat nefes alsın.Bu arada yedek parçalar artık servşslerde yerini almaya başlamış.
Arkadaşlar önemli bir uyarı!!!
Kendiliğinden açılan bagaj kapaklarının her iki kenarında sanırım kapağın sarsıntısını önleyen iki çıkımtı var.uçlarında bisiklet freni pedalına benzeyen geçmeli lastikler var.elle kontrol edince geçmeli olduğunu göreceksiniz.Çok çabuk çıkabiliyor ve temizlik esnasında düşüp kaybolabiliyorbenimki gibi.O lastikler otosanın stoklarında bile yok ne zaman geleceğide belli değil.bagaj kapalıyken sarsılmasını tıkırdamasını önlüyor sanırım.Size önerim düşmeden her iki lastiği çıkarıp içine az bally sürüp yapıştırın yoksa kaybolabilir.
Araç çok güzel ancak her tarafında o kadar çok plastik ve bakalit aksam kullanılmış ki sormayım.örneğim marşpiyellerde kullanılan bakalitler.geçen sağ ön altını hafif tümseği geçerken sürttüm.kırılmadı.Esnek,ancak bakaliti kaportaya sabitleyen plastik klipslerden iki tanesi atmış.bozuk yolda takırtı yapıyordu.Bir servise uğrayıp iki klips taktırdım.ancak olması gereken klipsler değilmiş.çıtayı sabitlemediği için gevşeklikten dolayı yine tıkırtı yapıyordu.Başka bir servise uğradım orjinal,çapı biraz daha kalın klips taktılar ve sorun çözüldü.Kısacası servislerde yaptıracağınız her türlü işlem ve değişimde yeni c max'a uygun parça kullanmalarını sorgulayın,çünkü bazı parçalar, malzemeler eskisiyle birbirine benziyor ama aynı değil."Bişey olmaz abi aynı işlevi görüyor nasıl olsa" dedirtmeyin.Mutlaka parça kod numaralarının tutmasını birebir aynısı olmasını kontrol edin.
Seslere karşı çok titizim.Olması gerekenin dışında bir tıkırtı ve ses geldiği zaman mutlaka üzerine düşerim.bozuk yolda tıkırtılar duyuyorum.Sanki amartisör yada ön takım bozulmuş gibi sesler geliyordu önden.Ancak öyle olmadığından da emindim.Ön taraftaki,motordaki bütün plastik aksamları kontrol ettim ve buldum.Akkünün plastik koruma kapağının geçmeli sabit olmadığı için bozuk yolda tıkırdıyordu.Üzerine küçük lastik bir takoz sıkıştırdım ses kesildi.Ayrıca hidrolik yağı deposu da esnek,arka tarafına çift taraflı bant yapıştırıp onuda çözdüm.Yeni c max sahibi arkadaşlar sık sık elle plastik aksamları kontrol etmenizi sabitlemenizi öneririm.Basit tıkırtılarda olsa C max tan memnunum.Hepinize kazasız konforlu sürüşler dilerim.Yaşadıkça gözlem ve deneyimlerimi aktaracağım.