|
|
Yazar | Mesaj |
---|
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Citroen C5 Paz 14 Mart - 22:39 | |
| Geçtiğimiz haftalarda E5 te giderken yanımızdaki C5 i eşim görmüş ve hemen ne olduğunu sormuştu.Bende C5 demiştim.Sağına baktı soluna baktı, arkasına geçince önüne baktı ve çok beğendi.Gerçektende araç sport sedan tanımının tam hakkını veren bir dizayna sahip. İçini de çok merak ettiği için eve gelince sitesinden içinede bakmıştık, bunun üzerine bende o güne kadar hiç merak etmediğim bir marka olan citroeni biraz araştırdım ve C5 i de tabiiki. Öncelikle aracın 4 versiyonu var TR de satılan, bunların ikisi 1.6 HDI 110 hp (bizim TDCI) diğer ikiside 2.0 HDI 163 hp. Ben test ettiğim 1.6 HDI den devam edeceğim. 1.6 dizelin 2 donanım seviyesi var, bunlar SX ve SXPK bu 2 donanım arasındaki farklar; SXPK da olup SX te olmayanlar, ön park sensörleri ve park yeri mesafesi ölçümü, 18" jant (sx te 17"), lastik basınç sensörü ve SXPK da opsiyonel sunroof. Dış görünüş; Aracın dış görünüşü kişiden kişiye farklı yorumlanabilir, ancak bence gerçekten çok alımlı bir kasası var, büyük jantlar, mercekli büyük farlar, arka kapı üzerinden bagaja doğru inen eğimli tasarım bence çok şık. Yolda kesinlikle kendisine baktıran bir araç. Güvenlik; C5 Ncap ten 5 yıldızlı bir araç, her versiyonu için güvenlik donanımları aynı, yani SX modelinde de tüm hava yastıkları (diz dahil), ESP, ASR,EBD standart sunulmuş.Her modelinde aynı güvenlik donanımının olması bence tüm marka ve modellerde olması gereken birşey zaten. Motor; Bizim focusta kullanılan 1.6 110 HPlik dizel makinemiz bu araçtada 5 ileri manuel vites ile kullanılmış. Aracın heybetine ve ağırlığına ( boş ağırlık 1500 kg) bakınca bu motor ne yapacak diye gerçekten çok merak ediyordum. Ancak citroen şanzıman sistemi ve diğer tüm aktarma organlarının marifeti ile gücü çok güzel kullanmış, araç tabii ki bu motorla bir performans aracı değil. Ancak kalkışında yada gidişinde de bariz bir zayıflık hissettirmiyor. Bununla birlikte bildiğimiz gibi bu motor chip tuning'e de çok güzel cevap veriyor.Bu uygulama ile dahada keyifli hale gelebilir. Konfor; Muhteşem. Herşeyden önce kapıları kapattığınızda dış dünyadan ayrılıyorsunuz.Aracın içi gerçekten çok sessiz.Bizim focusta uzunyolda ençok şikayetimiz yol sesi, marifetli sony ye baya iş düşüyor.Gerçi C5 ile focus aynı sınıf araçlar değil.C5 in kalemi mondeo Ama araçta yol sesi yok ve citroenin otomobil dünyasındaki en çok anıldığı şey olan kendine özgü süspansiyon sistemi gerçekten çok konforluymuş, ki benim kullandığım araçta "hidraktif süspansiyon" sistemi yoktu.( bu süspansiyon sistemi maalesef sadece 2.0 modellerde var) Buna rağmen araç sizi sanki bir pamuk balyası üzerinde götürüyormuşçasına rahat ve sarsıntıdan uzak tutuyor. Yoldaki çukurları tümsekleri kesinlikle size hissettirmiyor.Sessiz, sarsıntısız, konforlu bir yolculuk yaptırıyor. Ençok merak ettiğim şeylerden biride göbeği sabit direksiyon simidi idi. Fakat aracı kullanırken bunu farketmiyorsunuz.indikten sonra eşim direksiyonu sorunca, aaa ortası dönmüyordu dimi, dedim. Tabii üzerindeki hiçbir düğmeyi de kullanmadım bu arada. eksileri; arka diz mesafesi bize biraz yetersiz geldi. bagaj 440 L. ve focustan küçük. Gerçi Mondinin bagajıda focustan küçük Bize verilen fiyat SX modeli için metalik boya dahil 54 bin TL. Ama internette yaptığım araştırmada her citroen yetkili satıcısında farklı fiyatlar olduğunu ve daha düşük fiyatlarla alınabileceğini farkettim. Resimler; |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Paz 14 Mart - 22:52 | |
| |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Paz 14 Mart - 22:55 | |
| 100 bin testini merak ediyorum...sağlammı acaba? elektronik olsun mekanik olsun
407 ler gibi facia olmasın |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Paz 14 Mart - 22:58 | |
| - esmerce demiş ki:
- Ben Laguna aldığımda babam arada Renault un Türkiye yol şartlarını iyi tanıdığını ama Fransızlardan favorisinin Citroen olduğunu söylerdi.
Gerçekten de konfor ve tasarım konusunda iddialı bulduğum bir markadır kendileri.
2 müşterimde var C5 ama denk geldiklerinde meşgul oluyordum,buralarda Citroen bayi yok ayrıca.. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 7:19 | |
| 2 Yıl citroen kullanmış biri olarak konforlu ve sessiz araçlar olduğunu söylemeliyim. Citroen bence Tüm Fransızlar arasında 1. sırada. Teknoloji üreten,güvenliğe çok önem veren ve Donanım/Fiyat/Performans oranı çok iyi olan bir marka.Katedecek birhayli yolu olduğuda aşikar.Özellikle malzeme kalitesi ve işçilik konularında. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 15:00 | |
| Ben baktığımda 2.0 seçeneği 136hp idi sanki,değişmiş demek,oh ne ala onu da chiplesen -Mehmet kardeşimin dediği üzere rahat 185hp dolaylarına yükseliyormuş- demek "karayolunda yüzen bir gemi" ye sahip olacağız! Gerçi karşılaştırmalarda Mondeo nun bileğini bükemiyor,konfor konusu hariç |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 15:17 | |
| Benzer fiyata satılsalardı; Mondeo - Avensis - C5 arasından hanigisini tercih ederdiniz ve neden? Şahsen Mondeo kullanım tarzıma diğerlerinden daha uygun bir araç,trafikte yolu/trafiği ilerden takip ederek gereksiz yere fren yapmadan hızlı bir şekilde akıp gitmeyi severim,bu aracın servis avantajı da var ve turbo beslemeli - vergisi düşük versiyonları da gelebilir. Avensis ilk alım esnasında avantajlı bir araç,servisi uzak ama ilgi alaka yerinde ve Corolla da arayıp bulamadığım kalite-sürüş kalitesi konusunda Corolla dan başarılı. C5 yarışmaya servis dezavantajıyla başlıyor ancak Akçay ın patatiz tarlası yollarına üstün konforuyla muhtemelen diğer seçeneklerden daha uygun olacaktır,ayrıca iç-dış tasarımını rakiplerinden başarılı buluyorum. Klavye sizde efendim. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 16:25 | |
| Özellikle Ön tasarımı çok hoşuma gidiyor.Araca baktığın zaman "oturaklı" kelimesi geçiyor aklımdan,duruşuyla güven veriyor.İç dizaynı,yolda ki konforu,sessizliği ile gönülleri fethediyor.Ancak donanım konusunda özellikle C5'ten eksikleri olabilir.Bagaj için denecek tek söz ise ohaa!! :ahah: Tam bir Audi görünümüne bürünen Yeni C5; gerek ön,gerek yan,gerekse arkadan bu üç seçenek içinde en çok beğendiğim araç.Gerçektende tam bir "Sport Sedan" hatta "CC" görünümlü bir D segmenti.Donanım olarak tahmin ederim ki yine aralarında en uzun listeye sahip olanı.Süspansiyonları gerçekten güzel ayarlanmış,hem yola iyi tutunuyor hem de konfordan ödün vermiyor.Ön konsolundan ise nefret boyutunda gıcık oldum,bu konuya değinmek bile istemiyorum.1,6 Dizel motoruyla rakiplerine fark atıyor.Ancak uzun yıllar "sorunsuz" binilebilir mi? İşte buna cevap veremiyorum. En az tanıdığım araç yeni Avensis! Test sürüşü yapmadım ama iç-dış inceledim. Dış kasa olarak kesinlikle sınıfta kalıyor!! Zaten Toyota son yıllarda bu dersi hiç geçemedi bence.Vizeler kötüydü,Finaller berbat,bütünlemeleride bilemeyeceğim artık! İçi C5'ten daha çok hoşuma gitti,sade ama şık,herşey yerli yerinde.Şu "gaz pedalı sorununu" saymazsak,uzun yıllar sorunsuzca görevini yerine getirir diye düşünüyorum.Ancak 1,6 Benzinli motorundan pek bişey beklememek lazım!! Bu yönüyle Tolga kardeşimi üzer baya. Bagaj ve arka diz mesafesi konusunda çok iddalı,maşaallah yayla gibi. Sonuç olarak Ben olsam bu üç araçtan Mondeo'yu tercih ederdim (1,6 TDCI Powershift geleceğini düşünerek).Hem konforlu,hem sağlam,hem sorunsuz hem de her konuda rüştünü ispatlamış bir marka (Citroen'e nazaran) |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 20:44 | |
| Benim hedefim bir sonraki aracımı D segmentinde 1.6 dizel bir araç almak olduğu için seçenek çok yok. Bu motordan sonra 1.6 benzinli avensis bana gelmez.Kaldı ki, toyota almak istediğim araçlar listesinde alt sıralarda bir marka. Mondeonun 1.6 dizeli gelirse, ki 407 ye bu motor konulduğundan beri mondeo da da olması gerektiğini düşünüyorum.Şunada eminim ki, mondeo 1.6 TDCI ile C5 ten çok daha çevik olur, çünkü arada ciddi bir ağırlık farkı var. Ancak konfor konusunda oldukça çekişmeli bir mücadele yaşanır.Güncel mondeo ile herhangi bir deneyimim olmadığı için kendi açımdan şuanda bir karşılaştırma yapamam. İş servis yedek parça konusuna gelirse, tabiikide Ford bu konuda kesinlikle önde bir markadır, bununla birlikte Fordun daha sağlam olduğunu biliyorum. Fakat yine söylüyorum, ben aracımı değiştirmeye karar veridğimde TR de 1.6 dizel mondeo olmazsa zaten elenmiş bir model olur benim için. D sınıfın konforunu 1.6 dizel araçla yaşamak varken, benzinli 1.6 yada dizel 2.0 olan modeli tercih etmem.Onun yerine 1.6 TDI DSG Octavia bakarım.(Octavia nın hangi sınıf olduğu konusu bende net değil, sizce? ) Bu konuyu birazdaha uzun vadede tartışalım, bu arada da citroen hakkında biraz daha araştırma yapalım.Çünkü fransız deyip geçmemek lazım bu markanın otomotiv dünyasına kattığı önemli yenilikler olmuş tarihinde. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 21:09 | |
| Aslına bakarsan aracı kullanırken direksiyonun ortasının dönmediğini hiç farketmedim. inince hanımda aynı soruyu sordu.hiç farkında değilim dedim Direksiyon göbeğindeki hiçbir düğmeye basmadım, bir dünya düğme vardı orda. Onlardan birine basmaya çalışırken aynı anda direksiyonu çevirmek sorun olur tabi:) Ama normal direksiyonda da sorun olur bu. nisan sonu gibi getirceklermiş 1.6 TDI DSG Octavia yı. Doktor; Ne mondeo nun nede C5 in bagajı sedan focus kadar büyük değil |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 22:38 | |
| Efendim zaten bir otomofil severin "şu Fransız bu İtalyan,şunun gözleri bunun salçası" gibi düşüncelere girmesi pek de uygun olmaz,yapmışlarsa beğenmek,olmamışsa yettiği kadar tenkit etmek gerek. Şahsen sorunsuzluk olarak Mondeo ile Avensis başa güreşir,C5 sonradan gelir ancak konforuyla kendini affettirir gibi geliyor. C5 in iç tasarımı benim hoşuma gitti çünkü genel olarak minimal ve kaliteli çizgilerden hoşlansam da bu aracın içine oturduğumda karşılaştığım abartılı düğme sayısını vs bu araca pek yakıştırmıştım! |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Ptsi 15 Mart - 22:58 | |
| dediğim gibi 100 bin test i oldu mu bu aracın? bu önemli bence...
Mondeo ufak tefek şeylerle başarılı olmuştu |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Salı 16 Mart - 6:55 | |
| 100 bin testi olmuştur herhalde Yakup. 2008 de yollara çıkmış bu araç çünkü. Geçen gün 5th gear da passat ile C5 karşılaştırması vardı.Ellerinde bir tepsi içinde kocaman bir jöle kalıbı ile arka koltuğa biri oturuyor, son derece bozuk bir köy yolunda belli bir hızla araçları sürdüler.Bittiğinde passat'ın heryeri kıpkırmızı olmuştu jöleden.C5 de de jöle patladı ama tepsiden çıkmadı. Testteki C5 hidraktif sistemli 2.0 lık olan modeldi ama |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Salı 16 Mart - 9:21 | |
| Bu 1,6 TDİ DSG Fiyatı ne olur acaba? Full Donanım olanı 47-48'i aşmazsa güzel bir alternatif olur otomobilseverlere |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 22/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Salı 16 Mart - 12:42 | |
| - baran demiş ki:
- 100 bin testi olmuştur herhalde Yakup. 2008 de yollara çıkmış bu araç çünkü.
Geçen gün 5th gear da passat ile C5 karşılaştırması vardı.Ellerinde bir tepsi içinde kocaman bir jöle kalıbı ile arka koltuğa biri oturuyor, son derece bozuk bir köy yolunda belli bir hızla araçları sürdüler.Bittiğinde passat'ın heryeri kıpkırmızı olmuştu jöleden.C5 de de jöle patladı ama tepsiden çıkmadı. Testteki C5 hidraktif sistemli 2.0 lık olan modeldi ama Yanlış hatırlamıyorsam standart versiyon (testlerde "çelik versiyon" deniyordu) daha yumuşaktı, hidroaktif versiyonun farkı standart versiyondaki viraj yalpalamalarını,yana yatmayı kesebilmesiydi. Herhalde! |
|
| |
Misafir
| Konu: Geri: Citroen C5 Çarş. 14 Nis. - 14:50 | |
| benim bu yaştan sonra bir otomobilden beklediğim en önemli şey sessizlik ve konfor. bu konudaki tek endişem 1.6 HDİ motorun gürültüsüdür. - Alıntı :
- Konfor; Muhteşem.
Herşeyden önce kapıları kapattığınızda dış dünyadan ayrılıyorsunuz.Aracın içi gerçekten çok sessiz. jantların 17-18 inç olması konforu olumsuz etkilememiş mi? diğer endişem de budur. Erkeklerin otomobil tercihlerinde şöyle bir saptamam var belki katılmayan olur ama genelde böyledir. 20 li yaşlarda performans önemlidir 30 lu yaşlarda aile ve çocuklarınız için ekonomiklik ve bagaj önemlidir 40 lı yaşlarda çocuklarınız büyümüştür, kendi keyfinizi düşünür rahatlık sessizlik ve kaliteye önem verirsiniz. 50 li yaşlarda biraz gençliğinize özenir güçlü olsun istersiniz öte yandan büyüklük herşeydir deyip 4x4 bakmaya başlarsınız. şimdi ben bakıyorum seneye 40 olacağım yani hedef belli D sınıfı bir otomobil. |
|
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10
| |
| |
Misafir
| Konu: Geri: Citroen C5 Çarş. 14 Nis. - 15:30 | |
| 30 u geç çocuk sahibi ol o zaman anlayacaksın. |
|
| |
Moderatör Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 19/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Çarş. 14 Nis. - 16:26 | |
| Tam olarak uyuyor bu saptama,bravo yeknet Kendim 30 yaşındayım ve bir çocuğum var.Şu an aradığım en önemli şey rahatlık ve bagaj Abim 40'lı yaşlara merdiven dayadı,D segmenti ve SUV kullanıyor Yakın bir abim 52 yaşında,Güçte güç diye tutturmuşiha birde illa büyük olsun diyor,artık niyeyse
En son drmert tarafından Çarş. 14 Nis. - 18:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi |
|
| |
ST Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 54
Kayıt tarihi : 02/03/10
| |
| |
Yönetim Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 46
Kayıt tarihi : 18/02/10
| Konu: Geri: Citroen C5 Çarş. 14 Nis. - 19:00 | |
| - yeknet demiş ki:
- benim bu yaştan sonra bir otomobilden beklediğim en önemli şey sessizlik ve konfor. bu konudaki tek endişem 1.6 HDİ motorun gürültüsüdür.
- Alıntı :
- Konfor; Muhteşem.
Herşeyden önce kapıları kapattığınızda dış dünyadan ayrılıyorsunuz.Aracın içi gerçekten çok sessiz. jantların 17-18 inç olması konforu olumsuz etkilememiş mi? diğer endişem de budur.
Erkeklerin otomobil tercihlerinde şöyle bir saptamam var belki katılmayan olur ama genelde böyledir.
20 li yaşlarda performans önemlidir 30 lu yaşlarda aile ve çocuklarınız için ekonomiklik ve bagaj önemlidir 40 lı yaşlarda çocuklarınız büyümüştür, kendi keyfinizi düşünür rahatlık sessizlik ve kaliteye önem verirsiniz. 50 li yaşlarda biraz gençliğinize özenir güçlü olsun istersiniz öte yandan büyüklük herşeydir deyip 4x4 bakmaya başlarsınız.
şimdi ben bakıyorum seneye 40 olacağım yani hedef belli D sınıfı bir otomobil. Test sırasında ilk baktığım motor sıcaklığı idi, ve motor kesinlikle soğuktu.Araçta teybi açmadım ( sonradan buna üzüldüm keşke birazda radyo açıkken kullansaydım) araçta gaza yüklendiğimde motor sesi kulağıma geliyordu, ama tekerlek sesi hiç gelmiyordu ve bu nedenle focusta pek duymadığım motor sesini C5 te biraz duydum.Ama radyo çalıyor olsa duyarmıydım bilmiyorum. Birde test sonunda motor ısınmıştı ses tabiiki azalmıştı. Ama bu konuda korkulacak birşey olduğunu düşünmüyorum. Asıl C5 hakkında öğrendiğim üzücü birşey var, aynı sorunun C4 te olduğunu biliyordum ama C5 ten beklemiyordum ki o da volant sorunu Garanti kapsamında değil ve sorun çıkartan bir parça. |
|
| |
Misafir
| Konu: Geri: Citroen C5 Perş. 15 Nis. - 6:56 | |
| şikayetvarda konu ile ilgili Baylas'ın vermiş olduğu cevap: Sayın yetkili, Öncelikle, konunun tarafımıza aktarılması hususunda göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Gerçekleştirlen incelemede, anılan parçalarda üreticiden kaynaklı bir soruna rastlanmamıştır. Aracın volanı çift parçalı olarak tasarlanmış olup, klasik volandan farklı olarak, kavrama esnasındaki yükleri de sönümleme vazifesini gören bir mekanizmaya sahiptir. Volandan kaynaklandığı belirlenen ses, debriyaj pedalının sert bırakılması nedeniyle volan üzerinde oluşan darbenin, sönümlenememesi durumunda volan göbeğinin boşluk yapma sesidir. Yukarıda anılan nedenlerin üretici kaynaklı olmayıp, kullanım koşullarıyla ilgili olması sebebiyle, tamiratın üretici garantisi kapsamında değerlendirilmesi beklenmemelidir. Bilgilerinize sunarız. Saygılarımızla, Müşteri İlişkileri Müdürlüğü Baylas Otomotiv A.Ş. |
|
| |
|