Focus Club Tr
Bu site kapanmıştır.
YENİ sitemiz; www.FocusClubTr.com




 
AnasayfaTakvimSSSKayıt OlGiriş yap
uA_Y_C_A
9260 Mesajlar - 29%
YSF
5163 Mesajlar - 16%
esmerce
4642 Mesajlar - 14%
BARAN
3931 Mesajlar - 12%
drmert
2899 Mesajlar - 9%
siyah&beyaz
2446 Mesajlar - 8%
ALPER
1150 Mesajlar - 4%
madmax5
1092 Mesajlar - 3%
Anchowy61
914 Mesajlar - 3%
Samet Özeren
688 Mesajlar - 2%

Paylaş|

Ford Fusion

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
YazarMesaj
ALPER
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10

MesajKonu: Ford Fusion Cuma 14 Mayıs - 19:48


İlk olarak 2002 mart ayında gün ışığına çıkan Fusion, Ford'un Fiesta platformu üzerinde geliştirdiği bir otomobil. Avrupa pazarında 1.4 litre 80 HP ve 1.6 litre 100 HP'lik benzinli, 1.4 litre 68 HP'lik turbo dizel motorlarla satılan otomobil, ülkemizdeyse 1.6 litrelik benzinli ve 1.4 litrelik dizel motorlarla ve sadece manuel şanzımanla sunuluyor.

Karoser, iç mekan

Fiesta'yla aynı platform üzerinde yükselen UAV (Urban Active Vehicle/aktif şehir aracı) Fusion'ın 2485 mm'lik aks mesafesi bile aynı. Ancak otomobilin uzunluğunda 101 mm'lik bir artış yapılmış. Otomobilin burun yapısı özgün olmakla birlikte arka yapısı Fiesta'yla çok benzer.

Fusion'ın iç mekanı da birçok ortak parçanın kullanıldığı Fiesta'yla yoğun benzerlikler gösteriyor. Kokpit ve koltuklarda kullanılan malzemeler yeterli kalitede. Ama koltuklar biraz sert dolgulu. Arka koltukları asimetrik olarak katlanabilen Fusion'ın ön yolcu koltuğu sırtlığı da sürücü koltuğunun yanında sehpa oluşturabilecek şekilde öne katlanabiliyor. Aynı koltuğun minder kısmı da öne doğru kaldırılarak altındaki büyük göze ulaşılabiliyor.
Otomobilin bagajı, arka koltukların yatırılmasıyla 335 litreden 1175 litreye kadar genişletilebiliyor.



Motor, performans

Ford Fusion'ın yeni güç kaynağı olan, 1.4 litre hacimli, common-rail direkt enjeksiyonlu, turbo dizel TDCi motor, Ford'un PSA Group'la giriştiği motor geliştirme ortaklığının DV4 kodlu ilk meyvesi. İlk olarak Peugeot 206'da kullanıldıktan sonra Citroen C3 ve Peugeot 307'de de yararlanılan motor, Ford'da ilk olarak Fiesta’da yer aldı. Gücü ve sağladığı ekonomisiyle kullanıldığı otomobillerde kendini çoktan kanıtlayan motor şimdi Ford Fusion kaputunun altında yer buldu.


Fusion'da ekonomik karakterini test koşullarında tükettiği 5.1 litrelik motorinle kanıtlayan motor, ataklık konusundaysa yeterli canlılığı sağlayabilmesine karşın farklı karoserlere sahip kardeşlerine göre daha sakin görüntü çizdi. Bunda vites oranları benzer olsa da 80 kg hafif olan Peugeot 206 ve 80 kg ağır olan Peugeot 307'ye göre uzun tutulan son dişlinin etkisi var. Akıcılık hissi bu modellerden biraz düşük olan otomobilde bir de trafik yavaşladığında uygun vitesi seçmeden, bulunulan vitesle ilerlemeye çalışma girişimleri motorun stop etmesiyle sonuçlanabiliyor. Bunu yaşamamak için hiçbir zaman üşenmeden vites düşürmek gerekiyor. Soğukken ilk çalıştırmalarda biraz gürültülü olan motor, ısındıkça sessizleşiyor. 100 km/s'nin üzerindeki hızlarda Fusion TDCi'ın sınıfındaki benzinli otomobillerden pek farkı yok.

Kullanım, konfor

Fusion'ın direksiyonu keskin yönlendirmeleriyle otomobile hakimiyet hissini arttırıyor. Aynı şekilde çok kullanılan elemanlardan vites kolu da pürüzsüz geçişleriyle kullanımı kolaylaştırıyor.


Otomobilin motoru sert kullanımlara çok fazla izin vermiyor. Bu nedenle stabilite kaybı riskine girmek için anlamsız sürüşler yapmak gerek. Ama hızlı dönülen virajlarda zaman zaman zemine de bağlı olarak yaşanan çapraz salınımlar dikkatimizden kaçmadı. Yerden yüksek yapı nedeniyle üst hızlarda çizgiyi koruma sıkıntısı belirebiliyor. Otomobilin süspansiyonu bir aile otomobili için fazla sert. Buna koltukların sertliği de eklenince genel konfor düzeyi biraz düşük kalıyor.

Fusion'ın pedalları eski Renault 9 modellerini hatırlatır derecede küçük. Ani kullanımlarda ayağın üzerinden kayabilmesiyle eksi puan verdiğimiz fren pedalı, fren testlerinde bu sebepten ötürü zaman zaman aksamalara yol açtı. Fren ölçümlerinde 100 km/s hızdan 39 metrede durabilen Fusion, bu performansını dört duruşta kararlılıkla gösterdi.

Fiyat, donanım

Otomobilin donanımında, sürücü ve yolcu havayastıkları, klima, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, elektrik kumandalı ön camlar, far yükseklik ayarı, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlığı, sırtlığı yatırılabilen ön yolcu koltuğu, ön yolcu koltuğu altında çekmece, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrik kumandalı ve ısıtmalı aynalar, içerden açılabilen bagaj kapağı, direksiyondan kumandalı radyo-teyp, deri kaplı direksiyon simidi standart sunuluyor. ABS+EBD ve manuel açılır tavan opsiyon olarak sunulurken, yan ve perde havayastıkları Güvenlik Paketi, 15 inçlik alaşım jantlar ve ön sis farları da Stil Paketi kapsamında alınabiliyor.


Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi Comfort


Fabrika verileri
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Subap/eksantrik sayısı) 8/1
Motor hacmi (cc) 1399 cc
Maksimum güç (HP-d/d) 68 HP-4000 d/d
Maksimum tork (Nm-d/d) 160 Nm-2000 d/d
Son hız (km/s) 164 km/s
Şanzıman 5 ileri vites
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/kampana
Lastikler 195/60 R15
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 3./4.4/5.2 lt/100 km
Depo hacmi (lt) 45 lt
Boş ağırlık (kg) 1100 kg
Bagaj hacmi (lt) 335/1175 lt
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4018mm/1720mm/1534mm
Aks mesafesi (mm) 2486mm
Test verileri
Fren mesafesi (m) 335/1175 lt
Tüketim (lt/100km)/Menzil 5.1lt. / 882km.
Hızlanma
0-50 km/s 4.8 sn
0-100 km/s 15.4 sn
0-130 km/s 26.6 sn
0-400 m 20.0 sn
60-100 km/s(4. vites) 14.6 sn
İç gürültü (db(A))
50 km/s 60
100 km/s 67
130 km/s 69

Genel Değerlendirme
Motor/performans
Birçok Peugeot ve Ford modelinde kullanılan DV4 kodlu motor, yüksek çekiş gücü ve sağladığı yakıt ekonomisiyle beğeni toplayan bir makine. İlk hızlanmalarda çok atak olmayan Fusion, üst hızlarda akıcı sürüş özellikleri sağlayabiliyor.
Karoser/konfor
Fiesta'yla büyük benzerlikler gösteren Fusion karoseri, yüksek yapısıyla otomobile mini SUV havası kazandırıyor. Sert süspansiyona ek olarak sert dolgulu koltuklar nedeniyle konfor düzeyi biraz düşük kalıyor. Kabinin ferahlığı olumlu.
Güvenlik/sürüş özellikleri
Güçlü fren sistemiyle ayağın altından kaçabilen (!) küçük fren pedalına rağmen etkili duruşlar yapabilen Fusion'da sert süspansiyon sayesinde yol tutuş kararlılığı da üst düzeyde. Ama ani ağırlık transferlerinde stabilitede dalgalanmalar yaşanıyor.
Çekicilik faktörü
Ferah iç mekanında yeterli kullanışlılık sunan Fusion, kısıtlı değişkenliğine karşın fonksiyonel bir araç. Ama en önemli çekicilik faktörü, TDCi motorla gelen yüksek yakıt ekonomisi. Bu özelliği yakıt fiyatları yükselirken Fusion’ın yıldızını parlatabilir.
Garanti kapsamı ve servis periyodu
Mekanik 2 yıl/100 bin km
Boya 3 yıl
Pas 12 yıl
Yol yardımı 0 212 473 36 73
Periyodik bakım aralığı 10 bin km

SONUÇ
Ford'un Fiesta bazında geliştirdiği Fusion, yüksek yapısı ve iç mekan ferahlığıyla şehir trafiğinde rahat etmeyi sağlayan bir otomobil. Bu artılara bir de TDCi motorun sağladığı yüksek yakıt ekonomisi eklenince otomobilin cazibesi daha da artıyor. Şehir trafiğinde rahat ettiren yüksek yapısı, düşük tüketimi ve hesaplı fiyatıyla Fusion, ömrünü şehir caddelerinde geçiren SUV'lara ekonomik alternatif olabilir.


Atoshowdan Alıntıdır,2. el Yerden yüksek jip tarzında ucuz araç arayanlar için güzel bir seçim olabilir ancak pek komfor beklentiniz olmasın.











Arabanın Deposuna Fare girse,Düşer kafayı yarar.. Exclamation

FocusClubTr

TIKLA [Radyo MyDonose]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
White Magic
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 494
Nerden : Belçika
Yaş : 26
Kayıt tarihi : 09/03/10

MesajKonu: Geri: Ford Fusion Cuma 14 Mayıs - 23:16

Fusion'u seviyorum,

ancak onun'da yenilenme zamanı geldi de geciyor bile sayın Ford deal


En son White Magic tarafından Cuma 14 Mayıs - 23:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Ford Fusion Cuma 14 Mayıs - 23:22

Bi bu kaldı zaten eski Smile Buda değişir galiba.




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
drmert
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 19/02/10

MesajKonu: Geri: Ford Fusion C.tesi 15 Mayıs - 6:06

Kullanıcıları bu aracı sürüş pozisyonundan dolayı tercih ediyorlar genellikle..
Jeep gibi mübarek KK
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
White Magic
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 494
Nerden : Belçika
Yaş : 26
Kayıt tarihi : 09/03/10

MesajKonu: Geri: Ford Fusion Ptsi 22 Kas. - 21:37

O bir siyah, o bir güzel, o bir full option, o bir Ford, o bir Fusion:






















ahaha




______________________________Nazar Boncuğu Nazar Boncuğu____________________________
2008 Ford Mondeo 2.2 TDCI Titanium X || Gitti || / || Geldi || 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia X
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
YSF
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 24/04/10

MesajKonu: Geri: Ford Fusion Perş. 25 Kas. - 15:44

Fusionlar güzel araç ama ülkemizde pek tutmadı gibi. fiesta ile focus arasında kaldı.




Yaşamak bir dağa tırmanmak gibidir. Tırmandıkça yorgunluğunuz artar, nefesiniz daralır ama görüş açınız genişler..!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Ford Fusion

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Focus Club Tr :: Diğer Ford modelleri :: Fusion-
İstatistikler - Top 10
En Çok Yazan
Yeni Konu / Mesaj
Kullanıcı AdıMesajları
Konu
Tarih
Yazan
uA_Y_C_A
9260 Mesajlar - 29%
YSF
5163 Mesajlar - 16%
esmerce
4642 Mesajlar - 14%
BARAN
3931 Mesajlar - 12%
drmert
2899 Mesajlar - 9%
siyah&beyaz
2446 Mesajlar - 8%
ALPER
1150 Mesajlar - 4%
madmax5
1092 Mesajlar - 3%
Anchowy61
914 Mesajlar - 3%
Samet Özeren
688 Mesajlar - 2%
SATILIK 2009 SONRASI ST ÖN IZGARA
2011 model arabamdan soğudum
Focus II sık karşılaşılan sorunlar
Ford Focus Comfort 2011 hakkında km sorunu.?
Yeni focus Fiyatları Belli Olmaya Başladı...
Yeni Ford Focus Avrupa (Türkiye) için Son Şeklini Aldı
Focus 2010 Trend
Bende Focuslandım
Yeni C Max hoparlör yardım öneri
Far Değişimi
Perş. 14 Tem. - 8:30
Perş. 30 Haz. - 6:07
Ptsi 20 Haz. - 22:13
Ptsi 6 Haz. - 22:15
Cuma 1 Nis. - 15:54
Cuma 1 Nis. - 8:26
Cuma 1 Nis. - 8:17
Cuma 1 Nis. - 8:14
Perş. 31 Mart - 22:11
Perş. 31 Mart - 21:53
kralcuneyt
YSF
aramasorma
cihangfb
blade20
YSF
YSF
uA_Y_C_A
posta464
Samet Özeren
forum kurmak | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Yetkinblog.com