Focus Club Tr
Bu site kapanmıştır.
YENİ sitemiz; www.FocusClubTr.com




 
AnasayfaTakvimSSSKayıt OlGiriş yap
uA_Y_C_A
9260 Mesajlar - 29%
YSF
5163 Mesajlar - 16%
esmerce
4642 Mesajlar - 14%
BARAN
3931 Mesajlar - 12%
drmert
2899 Mesajlar - 9%
siyah&beyaz
2446 Mesajlar - 8%
ALPER
1150 Mesajlar - 4%
madmax5
1092 Mesajlar - 3%
Anchowy61
914 Mesajlar - 3%
Samet Özeren
688 Mesajlar - 2%

Paylaş|

ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Sayfaya git : 1, 2  Sonraki
YazarMesaj
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 18:51

ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı


Japon otomobil üreticisi Toyota, Consumer Reports adlı bir Amerikan dergisinin güvenilirliğini eleştirdiği lüks markası Lexus'un bir modelinin satışını ABD ve Kanada'da durdurdu.

Toyota ABD'den yapılan açıklamada, "Lexus GX 460 modeliyle ilgili durumu çok ciddiye alıyoruz ve Consumer Reports dergisinde tanımlanan sorunu belirlemek ve düzeltmeye kararlıyız" denilerek, bayilerden GX 460'ın 2010 modelinin satışının durdurulmasının istendiği kaydedildi.

Toyota'nın Kanada temsilciliği de aynı önlemi aldıklarını açıkladı.

Consumer Reports dergisinde dün çıkan bir makaleye göre, Lexus'un bu modeli, deneme pistinde hız limitlerine yaklaştığında, aracın arka tarafı elektronik düzeltme sistemi (ESP) devreye girinceye kadar tehlikeli biçimde kayıyor ve savruluyor. Dergi, tüketicilere bu aracı satın almamaları çağrısı yaptı.

Bu sorundan ötürü henüz herhangi bir kaza olup olmadığı ise bilinmiyor.

Toyota gaz pedalı ve fren sorunlarından ötürü güzden bu yana tüm dünyada yaklaşık 9 milyon aracı tamire çağırmış ve milyarlarca dolar zarara uğramıştı.


Toyota 600 bin Sienna'yı bakıma çağırdı

Alıntı :
Ürettiği bazı araçların satışını son dönemde durduran, bazılarını da karşılaşılan aksaklıklar nedeniyle geri çağıran Toyota şirketi, son olarak ABD'de satılan 600 bin adet hafif ticari araç sınıfındaki Sienna camlı van tipi aracı bakım amacıyla yetkili bayilere geri çağırdı.

Şirketten yapılan açıklamada, 1998-2010 yılları üretimi Sienna tipi araçlarda yedek lastiği taşıyan kablolarda potansiyel korozyon sorununun bulunduğu, özellikle soğuk bölgelerde yollarda buzlanmayı önlemek için kullanılan tuzun, yedek lastik taşıyıcı kablosunun aşınmasına neden olabileceği, bu aşınma sonucu kablonun kopmasıyla yedek lastiğin düşerek yoldaki başka araçların kaza yapmasına yol açabileceği ifade edildi.

Sorunun halen giderilmeye çalışıldığı belirtilen açıklamada, araç sahiplerine, araçlarını bakım için yetkili servislere götürmeleri yönünde mesaj iletileceği de kaydedildi.

ABD hükümeti, Sienna tipi araçlarda yedek lastiğin düşmesiyle ilgili şimdiye kadar 8 şikayet alındığını bildirmişti.

Toyota şirketi, gaz pedalı ve fren sorunları nedeniyle geçen sonbahardan bu yana tüm dünyada yaklaşık 9 milyon aracını geri çağırmış ve milyarlarca dolar zarara uğramıştı.

CNN



Norveç'te Toyota'nın gaz pedalı sıkıştı
siyah&beyaz demiş ki:
Norveç'te gaz pedalı sıkışan bir Toyota Prius'un sürücüsü, hızı saatte 176 kilometreye çıkan aracını durdurabilmek için güvenlik bariyerine çarpmak zorunda kaldı.


Polis ve Toyota yetkilileri, ABD'de ölümlü kazaya ve Japon otomobil üreticisinin tüm dünyada 9 milyon arızalı aracın tamir için servise davet edilmesine yol açan gaz pedalı sıkışması sorunundan beri Norveç'te ilk kez böyle bir durum görüldüğünü belirttiler.

Sürücünün otoyolda saatte 100 kilometre hızla giderken, bir anda azami hızı olan saatte 176 kilometreye çıktığı kaydedildi.

Medya, 49 yaşındaki sürücünün aracını durdurmak için güvenlik bariyerine çarpmak zorunda kaldığını, ancak yaralanmadığını bildirdi.

Toyota yetkilileri, kazanın neden kaynaklandığını açıklamanın erken olduğunu belirtirken, sorunun nedeninin araştırıldığını kaydettiler.
Eski yorumları okumak için tıklayınız

Toyota'da sorun üstüne sorun...
siyah&beyaz demiş ki:
Japon otomotiv şirketi Toyota, yağ hortumundaki potansiyel sızıntı nedeniyle yağ hortumunu değiştiriyor. Yağ hortumu değiştirilecek araç sayısının 1,6 milyona ulaşması bekleniyor.


Toyota, sızıntı yaparak motora zarar verebileği için bazı araçlarında yağ hortumunu değiştirdiğini, değiştirmeye konu olacak araçlardan 933 bin 800 adedi ABD'de olmak üzere 1,3 milyonunun Kuzey Amerika'da olduğunu açıkladı.

Şirketten bir sözcü, 1,6 milyon rakamının Japonya'da 45 bin, Kanada'da 76 bin, ABD'de ek olarak 315 bin ve Avrupa dahil diğer 90 ülkede 230 bin aracı kapsadığını belirtti.

Yağ hortumu değiştirme kampanyası 2007-2010 model Camry, 2005-2009 model Avalon, 2006-2009 model Rav4, 2007-2008 model Lexus ES 350 ve 2007-2009 model RX 350 araçları kapsıyor.

Sorunun güvenlik tehlikesi oluşturmadığı gerekçesiyle araçları geri çağırmayı düşünmeyen Toyota'nın, bu durumu bir "servis kampanyası" olarak sınıflandırıyor.

Toyota, gaz pedalındaki sıkışma, hatalı paspaslar ve fren sistemindeki sorun nedeniyle bütün dünyada 8,5 milyon adet aracı geri çağırmış, Toyota Başkanı Akio Toyoda, müşterilerini rahatlatmak adına ABD ve Çin'i ziyaret etmişti.

Bu arada, Güney Kore otomotiv şirketi Hyundai Motor, 515 adet Tucson model aracını geri çağırıyor.

Şirket, hava yastıklarıyla ilgili güvenlik cihazlarındaki arıza yüzünden 10-30 Kasım 2009'da üretilen 515 adet Tucson model aracı geri çağırdığını bildirdi.

ABD'lilerin Toyota'yı güvenilir bulmuyor

Bu arada USA Today gazetesi ve Gallup araştırma şirketi tarafından yapılan anket sonuçları, ABD'lilerin Toyota ve Lexus marka araçlara olan güvenlerinin azaldığını ortaya koydu.

Ankete katılanların yüzde 55'i de firmanın potansiyel güvenlik eksiklerine yaklaşımlarının yavaş olduğunu düşünüyor.

Öte yandan Toyota marka aracı olanların sadece yüzde 14'ü markayı güvenilmez bulurken, yüzde 74'ü araçlarına bakışlarının değişmediğini söylüyor.
Eski yorumları okumak için tıklayınız

Toyotanın Bitmek Bilmeyen Sorunları (Şimdide Direksiyon)

Admin demiş ki:
8 milyonu aşkın aracını gaz pedalı ve fren şikayetleri yüzünden onarım için servise çağıran Japon otomotiv şirketi Toyota, şimdi de direksiyon hatası yüzünden dünyanın en çok satan otomobili olan Corolla'yı geri çekmeyi düşünüyor.

Dünyanın en büyük otomotiv şirketi olan Toyota, şikayetleri değerlendirdiğini ama henüz kesin bir karar vermediğini açıkladı.

Toyota tarafından yapılan açıklamada, ayrıca hatalı modellerini geri çekmekte gecikildiği iddiaları reddedildii.

ABD'nde otomotiv sektöründe güvenliği denetleyen kurum, Toyota hakkında bu konuda bir inceleme başlattı. Toyota bu konuda Amerikalı yetkililerle işbirliği yaparak gereken bütün bilgi ve belgeleri temin edeceklerini bildirdi. Şirket, Amerika Birleşik Devletlerinde Corolla ile ilgili potansiyel şikayetlerin sayısının yüzü aşmayacağını tahmin ediyor.

Toyota önce gaz pedallarındaki sorun nedeniyle dünya çapında 8 milyon aracı servislere geri çağırmış, daha sonra da son hybrid aracı Prius'un da frenlerinde sorun olduğunu açıklamıştı. Ancak şirket, aracın fren sistemini yeniden tasarladıklarını ve şu ana dek satılmış olan otomobillerdeki sorunu gidermek için yakında çeşitli önlemler açıklayacaklarını bildirmişti. Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı da, 2010 model Toyota Prius otomobillerindeki fren sorununu incelemeye alacaklarını duyurdu. Toyota, frenlerdeki sorunun sürüş güvenliği açısından bir sıkıntıya yol açmayacağını ve arızanın kolayca giderilebileceğini belirtiyordu.

Şirket, daha önce gaz pedallarındaki sorun nedeniyle iki milyar dolar kayba uğradığını açıklamıştı. Fren sorunlarından önce, Toyota'nın yedi modelinde, gaz pedallarının sıkışma tehlikesi gösterdiği açıklanmıştı.

Uzmanlar bu sorunun satışlara etkisi ve bakım masrafları nedeniyle Toyota'ya iki milyar dolara mal olabileceğine inanıyor. Sorundan etkilenen modeller IQ, Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis ve Verso. Toyota yetkilileri, pedaldaki sorunun giderilmesinin yarım saatlik bir işlemden ibaret olduğunu söylüyor.

Toyota hisseleri 21 Ocak'ta ABD'de iki milyonu aşkın aracın servise çağırılmasından sonra yüzde yirmiyi aşkın değer yitirdi. Şirketin, 2009'un son çeyreği için açıkladığı mali rakamlar ise 153 milyar yen (1,68 milyar dolar) kar ettiğini gösteriyor. Şirket bir önceki yılın aynı döneminde ise 164 milyar yen zarardaydı.

Gaz pedalı, fren ve son olarak direksiyon sorunlarının şirkete getirdiği mali yük bu tabloyu kısmen gölgeliyor, ancak şirket hala satışlardaki artışın sürmesini bekliyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:26

Amerikanın aldığı kararlar sadece kendini bağlar, otomotiv sektöründe kötü gidişatı durdurmanın yolunu ithal markaları sindirmek şeklinde bulmaya çalışıyorlar. Sözkonusu gaz pedalı semptomu tamamen toyotanın yan üretici firmasından kaynaklanmasına rağmen toyota sorunu üstlenmiş ve duruma sahip çıkmıştır. Ben aksine güven tazelediğini düşünüyorum.

Teknik ayrıntıyı bilenler öyle bir kaşık suda fırtınalar yaratılmayacak derecede önemsiz bir problem olduğunu anlarlar. ben de şasi numarasından kontrol ettim benimki temiz çıktı. Ama problemli gaz pedalı bile olsa yapılan iş basit bir modifikasyon sadece. Diğer markalar da zaman zaman servise geri çağırmalar yapıyor yapacaktır da. bu fırsattan yararlanmak isteyen hyundai Türkiye biliyorsunuz bir kampanya başlatmıştı "biz arabalarımızı değil sizleri çağırıyoruz" şeklinde. hemen 1-2 hafta sonra hyundai de bir problemden dolayı bazı modelleri çağırdı, tükürdüklerini yaladılar.
İzmirli arkadaşım, ordan burdan toyota ile ilgili felaket haberlerini başlık açacağına biraz kendi araban kia rio hakkında paylaşımlarda bulunmanı tavsiye ederim. Çünkü bu haberler artık prim yapmıyor aksine huzursuzluk yaratıyor. Cevabı da toyotanın satış rakamlarından belli.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:31

bu tip haberleri özellikle toyota ile ilgili olanları eklemedimki bugüne kadar bakarsan birçok araba ile ilgili bu tip haberleri buraya ekledim bak ford la ilgili olan bile var ama kimse senin gibi tepki vermedi varsa düşüncesinbi yazdı yada sadece haberi okudu ve birşey yazma gereği bile duymadı
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:37

bilmiyorum benzer haberi ayrı başlıklarda görünce dayanamadım çünkü hakikaten bir corolla sahibi olarak rahatsız oluyorum. yerimde olsan belki sen de aynı tepkiyi verebilirsin. Neyse önemli değil haber haberdir. alıntı yaptığın kaynağı da yazsaydın daha iyi olurdu. Bence her haber için ayrı ayrı başlık açmaya gerek yok. toyota ile ilgili haberleri tek başlıkta toplayabilirsin. başlıkların da gazete manşeti gibi olmasın. benimkisi sadece temenni yanlış anlama
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:39

yeknet demiş ki:
bilmiyorum benzer haberi ayrı başlıklarda görünce dayanamadım çünkü hakikaten bir corolla sahibi olarak rahatsız oluyorum. yerimde olsan belki sen de aynı tepkiyi verebilirsin. Neyse önemli değil haber haberdir. alıntı yaptığın kaynağı da yazsaydın daha iyi olurdu. Bence her haber için ayrı ayrı başlık açmaya gerek yok. toyota ile ilgili haberleri tek başlıkta toplayabilirsin. başlıkların da gazete manşeti gibi olmasın. benimkisi sadece temenni yanlış anlama

önemli değil bu haberide bugün radyodan birkaç kez dinleyince burda da böyle bir köşe olunca bakayım dedim ve ekledim niyetim kimseyi kırmak değildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:41

baran toyota ile ilgili haberleri herhangi bir toyota başlığı altında toplama imkanın varmı varsa yaparmısın
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:43

Bi başlık altına olursa çok çok karışık oluyor..

Bi forum oluşturmak gerekiyor sırf toyota için.. ama bu da Sitenin etiğine karşı bence Smile




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:47

geçici konular diye bir köşe açsak ve burada haberler belirli bir zaman kalsa sonrada otomatik olarak silinse nasıl olur yani bu haberlerin uzun süreli durması ki bu uzun yıllara vardığımızda baya bir gereksiz kalabalık oluşturacaktır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:48

başlığa gerek yok. corolla haberleri şeklinde birkaç mesaj olsa yeter, isteyen yorum ekleyebilir. siyah-beyaz'ın demek istediği de bu herhalde. 2 konudan 1 i silinebilir. karışıklıktan ziyade düzenli olur bence.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:50

diğer toyota başlığını kitleyerek bu başlığa sadece okumak için alıntı yapabilirim (yeni sayfa açılacak olacak)... bu şekil olur mu?




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:51

birkaç tane var ama
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:53

tamam .kaç tane varsa işte.. ayrı ayrı sayfalarda olacak sadece okunacak... yada sadece haberleri bu sayfanın İLK mesajında Toplayayım?




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 19:55

tamam uygun olan ne ise öyle yap eyer yine toyota ile ilgili bir haber çıkarsa oluşturacağın yerden devam etmeside mümkün olsun yeter
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:00

eder tabi...ilk mesajı düzenlersiniz yada en alt a eklersiniz bunu halihazırda yapabilirdiniz yani..


ben uygulayacağım az sonra




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:04

teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:07

toyotaya bu kadar sahip çıkmanız gözlerimi yaşarttı Smile teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
BARAN
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 40
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:22

yeknet demiş ki:
toyotaya bu kadar sahip çıkmanız gözlerimi yaşarttı Smile teşekkürler

Gözlerinizi yaşartacak bir durum yok, biz burada araçlarımız sayesinde ortak paylaşımdayız.Ancak yiğidin hakkını yiğide veriyoruz.Fordunda focusunda kusurları var hepimiz bunları biliyoruz hiçte saklayacak gizleyecek bir durum olmuyor, zaten herkes biraz araştırsa bulur.
Corolla'nın yada toyota araçlarınında birçok + sı ve birçokta - si var her markada olduğu gibi.Bunları söylemek hata kabul edilemez.
Şunuda söyleyeyim 1 yıl toyotada çalışmış biri olarak, bu sorun basite alınacak bir sorun değildir.Şakası olmayan ciddi sorunlara yol acabilecek bir kalite problemidir.Toyotada yapması gerektiği gibi yaptı ve sorunu kabullendi, zaten bu benim sorunum değil tedarikçimin hatası diyemezdi.
Bu forumda, övülen birçok araç var, bunun yanında kusurları objektif olarak söylenen araçlarda var.Biz fordu övüp diğer markaları yermek gibi bir anlayış içinde değiliz ve olmayacağız da.
Otomotiv dünyasından haberler bu forumda herzaman olacak, toyota araçları ile ilgili başlıkları da bu sıklıkla kalite problemleri olduğu sürece sık sık göreceğiz gibi duruyor.




Kalk anam kalk, Allah aşkına kalk
bak mevsim umut mevsimi
papatya mevsimi, gül mevsimi
mevsim bahar
dağlar kar
suların coşup taştığı zamandır...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:44

Şuan böyle bi çalışma yaptım..Umarım Olmuştur.




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:53

süper olmuş eline sağlık ben bozmazsam böyle iyi şimdilik Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:56

Siz direk haberi bu konuya eklersiniz biz ilk mesaja taşırız..Olur mu ?




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 20:57

uA_Y_C_A demiş ki:
Siz direk haberi bu konuya eklersiniz biz ilk mesaja taşırız..Olur mu ?

sen istersinde olmaz mı yahu bal gibi de olur
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı Çarş. 14 Nis. - 21:04

mde den alıntıdır;

Gaz pedallarındaki sorunun kaynağı ve araçlara takılacak yeni pedal yapısındaki ekleme :

Aşağıdaki görselden de görebileceğiniz gibi tüm pedal yapısı sorunlu değildir. Pedal içerisinde "stopper" plastik pedin dişlerinin aşınmaya karşı zaafı mevcuttur. Yeni pedallarda önlem olarak bir de dış yapıya ilave bir stopper ped eklenecektir.

Resim;


Gelelim söylenmesi gerekenlere :

1- Sorun Toyota'nın değil, Toyota'ya parça gönderen tedarikçi firmanın hatasıdır. Normal bir durumdur. Ama illa ki biri dövülecekse bu Toyota değil, tedarikçi firmadır.

2- Sorun haddinden fazla abartılmıştır.

3- Toyota'ya laf üstüne laf atan Amerikan medyası 14 milyon adetlik geri çağırma yapan Ford'una ve bir o kadar geri çağırma yapan General Motors'una toz kondurmamaktadır.

4- Ortada dönen olay Amerika'nın Japonya'dan intikam alma meselesidir. Çünkü Toyota demek, Japonya demektir. Toyota Japonya'nın en büyük markalarından biridir. Japonya'nın son senelerde borsalardaki Amerikan tahvillerinde hakimiyet kurması haliyle Amerika'nın tepesini attırmıştı. Toyota'nın geri çağırma konusu Amerika'ya aradığı kozlardan birini vermiştir. Amerikan medyası da yalakalığın kralını yapmakta, hergün Toyota'ya yüklendikçe yüklenmekte, patronlarına güzel hizmet etmeye çalışmaktadır.

5- Kıyamet gününe kadar geri çağırmalar olacaktır. Bir otomobili ne kadar test ederseniz edin, sonuçta gerçek kullanım şartlarında bazı beklenmeyen, hesaplanmayan hatalar çıkabilecektir. Mühendislik sıfır hata ile çalışmayı hedefler, ancak sıfır hatayı hedeflemek ürünün ömrü boyunca sıfır hata ile çalışacağı anlamına gelmez !

6- Bugüne kadar hakkında NHTSA 'ya direksiyon kutusu konusunda 1200 adet şikayet gönderilen Chevrolet Cobalt modeli hala Chevrolet tarafından geri çağırılmamakta ama 84 adet şikayet alan Toyota Corolla CNN tarafından bilmem nereye sokulup çıkarılmaktadır. Üstelik üst düzey bir Toyota yetkilisi ABD kongresinde hesap vermektedir !


Dünden bugüne en büyük geri çağırmalar :

01- FORD ( 2008-2009 ) : 14.1 Milyon adet

02- FORD ( 1996 ) : 7.9 Milyon adet

03- TOYOTA ( 2009 ) : 7.7 Milyon adet

04- GENERAL MOTORS ( 1971 ) : 6.7 Milyon adet

05- GENERAL MOTORS ( 1981 ) : 5.8 Milyon adet

06- FORD ( 1972 ) : 4.1 Milyon adet

07- GENERAL MOTORS ( 1973 ) : 3.7 Milyon adet

08- HONDA ( 1995 ) : 3.7 Milyon adet

09- VOLKSWAGEN ( 1972 ) : 3.7 Milyon adet

10- GENERAL MOTORS ( 2004 ) : 3.6 Milyon adet



Ek olarak
Kaynak hürriyet internet haber

Japonlar Amerikalıları suçluyor

Dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota'nın, bazı modellerindeki gaz pedalı ve paspas sorunu yüzünden milyonlarca aracını geri çağırması ve ardından Prius'da da fren sıkıntısı ortaya çıkması, Japonların aklına, “Toyota'nın sıkıntısının arkasında ABD'nin tepkisi mi var?” sorusunu gündeme getirdi.

Toyota'nın araç güvenliği eleştiri konusu olmasına rağmen, Japon vatandaşları halen büyük oranda Toyota'dan gurur duyuyorlar. Çok sayıda Japon, ABD'de Toyota'ya baskının, Amerikalı otomotiv şirketlerine destek vermek ve Japon şirketini yaralamak için bir taktik olup olmadığını sorgulamaya başladı.
Tokyo'da bir restoranda çalışan Hiroyuki Komiya, “Sanırım Amerikalılar abartılı davranış gösteriyorlar. Belki dünyanın bir numarası Toyota'nın başındaki sorun Amarikalı rakipleri için büyük bir fırsat” değerlendirmesinde bulundu.

Bir teknoloji şirketinde çalışan Masahiro Yasunaga, “Toyota o kadar büyük ve ünlü ki, bu yüzden kolay bir hedef. Toyota markası yara aldı ancak, medyadaki haberler çok fazla” dedi.

Bazı Japonlar, ABD'li otomotiv şirketi General Motors'un (GM) iflasının yeniden organizasyonundan sonra hükümetin bu şirketin yüzde 60,8 hissesine sahip olduğu bir dönemde, Toyota'ya yönelik eleştirilerin arkasında Amerikalı siyasi güçlerin olduğundan şüpheleniyorlar.
Emlakçı Atsushi Kasai, 2009 model Prius'u olduğunu, frenle ilgili muhtemel sorunlar konusunda kaygısı bulunmadığını ifade etti. Kasai, bütün medyanın, dünya ekonomisindeki önemli yeri nedeniyle dikkatini Toyota'ya yönlendirdiğini ve belki bir parça “kıskançlık” olabileceğini düşündüğünü belirtti.
Bu görüşlere rağmen, Toyota'ya Japonya'dan da eleştiriler yöneltiliyor. Japon medyası, Toyota Başkanı Akio Toyoda'nın, dünyanın en büyük otomotiv şirketinin ününe leke süren geri çağırmalar konusunda yaptığı açıklamayı “gecikmiş ve ikna edici olmayan” bir açıklama olarak değerlendiriyor.
Japonya Ulaştırma Bakanı Seiji Maehara da, Toyota'ya, Prius'daki fren sorunu nedeniyle geri çağırmayı düşünmesi çağrısında bulundu ve şirketin araç sahiplerini daha fazla önemsemesi gerektiğini söyledi.
Ülkenin önde gelen ekonomi gazetesi Nikkei, ABD'de korumacılığın arttığı göz önüne alındığında Toyota'nın sorunlarını hızlı çözmesi gerektiğini vurguladı.

TOYOTA PRIUS MODELİNİ DE GERİ ÇAĞIRACAK

Japon medyası, otomotiv şirketi Toyota'nın fren arızası çıkan Prius model araçları geri çağırmaya hazırlandığını bildirdi. Yomiuri gazetesinin adını açıklamadığı kaynaklara dayanarak verdiği habere göre, Toyota dün, yeni model melez motorlu Prius araçlarını geri çağırmaya karar verdi ve bu konuda ülkedeki bayilere bilgi verdi.

Gazete, Toyota'nın, Japon hükümetiyle danışmalarda bulunduktan sonra konuyla ilgili gelecek hafta başında açıklama yapacağını yazdı. Kyodo haber ajansı ve TV Asahi de benzer haberleri verdiler. Kyodo, şirketin, bayilere bilgi vermeye başladığını ve Japonya'da en az 170 bin adet aracın geri çağırmaya konu olacağını duyurdu.

Toyota sözcüsü Ririko Takeuchi, medyada çıkan haberlerle ilgili olarak, “Hazırlayacağımız plan üzerinde yakında açıklama yapacağız” dedi.Toyota'nın ABD grup Başkan Yardımcısı Bob Carter da yaptığı açıklamada, şirketin ABD'deki bayilere gönderdiği mesajda, Prius'daki sorunun giderilmesi için bir plan üzerinde çalıştığını ve gelecek hafta başında daha ayrıntılı bilgi vereceğini belirtti.

ABD'de, Prius aracına sahip 100'den fazla kişinin, aracı engebeli yollarda kullandıkları zaman fren sisteminin anlık olarak işlevini yitirdiği yönünde şikayetler alındığı kaydedildi. ABD hükümeti, bu araçlardaki fren sorununun dört kazaya ve iki hafif yaralanmaya yol açtığından şüphelendiğini açıklamıştı.
Japonya'da da Prius aracı sahibi onlarca kişi frenle ilgili şikayette bulundu.

Fren sorunu, geçen yıl Mayıs ayında satışa çıkarılan ve Japonya ile ABD'de satılan 270 bin Prius aracı etkiliyor. En fazla satan hibrid araç konumundaki Prius'un yeni modeli, Mayıs ayından bu yana 60 ülkede 300 bin adetten fazla sattı.

AMERİKALILARIN TOYOTA'YA GÜVENİ SÜRÜYOR

Toyota'nın yaşadığı bütün sıkıntılara rağmen, ABD'de yapılan bir kamuoyu yoklaması Amerikalıların şirkete olan güveninin sürdüğünü ortaya çıkardı.
ABC televizyonunun 28-31 Ocak'ta 1,012 kişiye telefonla ulaşarak yaptığı araştırmaya göre, katılanların yüzde 63'ü halen Toyota lehine oy verdi. Araştırma, ayrıca katılımcıların yüzde 72'sinin gaz pedalı sorununu halledilebilir bir sorun olarak gördüğünü ve yine yüzde 72'sinin bu gelişmelerin, yeni bir Toyota alıp almama konusundaki düşüncesini etkilemeyeceğini ortaya çıkardı.

Araştırmanın, Prius modelindeki fren arızalarıyla ilgili sorun ortaya çıkmadan önce yapıldığına işaret edildi. Japonların, Toyota, Honda ve Sony markaları ABD'de en fazla güvenilen markalar olma özelliğine sahip bulunuyor. Toyota, araçlarının büyük bölümünü ABD'de üretiyor. Geçen ay ABD otomotiv piyasasında yüzde 14 paya sahip Toyota, GM ve Ford'dan sonra üçüncü sırada yer alıyor. Toyota, finansal krizin çıktığı 2008 yılında GM'yi geçerek dünyanın en büyük otomotiv şirketi unvanını ele geçirmişti.


kaynak:hürriyet
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13716771.asp?gid=229
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
siyah&beyaz
ST
ST
avatar
Mesaj Sayısı : 2446
Nerden : izmir
Yaş : 48
Kayıt tarihi : 02/03/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı C.tesi 17 Nis. - 15:43

Toyota 600 bin Sienna'yı bakıma çağırdı

Haberler ilk mesajda toplanmaktatır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ALPER
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 1150
Nerden : Ankara ℂ⋆
Kayıt tarihi : 19/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı C.tesi 17 Nis. - 16:15

yeknet demiş ki:
Amerikanın aldığı kararlar sadece kendini bağlar, otomotiv sektöründe kötü gidişatı durdurmanın yolunu ithal markaları sindirmek şeklinde bulmaya çalışıyorlar. Sözkonusu gaz pedalı semptomu tamamen toyotanın yan üretici firmasından kaynaklanmasına rağmen toyota sorunu üstlenmiş ve duruma sahip çıkmıştır. Ben aksine güven tazelediğini düşünüyorum.

Teknik ayrıntıyı bilenler öyle bir kaşık suda fırtınalar yaratılmayacak derecede önemsiz bir problem olduğunu anlarlar. ben de şasi numarasından kontrol ettim benimki temiz çıktı. Ama problemli gaz pedalı bile olsa yapılan iş basit bir modifikasyon sadece. Diğer markalar da zaman zaman servise geri çağırmalar yapıyor yapacaktır da. bu fırsattan yararlanmak isteyen hyundai Türkiye biliyorsunuz bir kampanya başlatmıştı "biz arabalarımızı değil sizleri çağırıyoruz" şeklinde. hemen 1-2 hafta sonra hyundai de bir problemden dolayı bazı modelleri çağırdı, tükürdüklerini yaladılar.
İzmirli arkadaşım, ordan burdan toyota ile ilgili felaket haberlerini başlık açacağına biraz kendi araban kia rio hakkında paylaşımlarda bulunmanı tavsiye ederim. Çünkü bu haberler artık prim yapmıyor aksine huzursuzluk yaratıyor. Cevabı da toyotanın satış rakamlarından belli.

siyah&beyaz demiş ki:
bu tip haberleri özellikle toyota ile ilgili olanları eklemedimki bugüne kadar bakarsan birçok araba ile ilgili bu tip haberleri buraya ekledim bak ford la ilgili olan bile var ama kimse senin gibi tepki vermedi varsa düşüncesinbi yazdı yada sadece haberi okudu ve birşey yazma gereği bile duymadı

Sakin beyler alt üstü bir otomobil firması..Bizler yalnızca Tüketiciyiz unutmayalım.






Arabanın Deposuna Fare girse,Düşer kafayı yarar.. Exclamation

FocusClubTr

TIKLA [Radyo MyDonose]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı C.tesi 17 Nis. - 18:40

Ben bu haberler yüzünden Toyota dan çok soğuduğumu söyleyemem.


Çeşitli firmaların çeşitli modellerinde kronikleşmiş ama düzeltilmeyen sorunlar mevcut misal.

Toyota nın aşırı büyümesi sonucu yan sanayilerinde gözden açan total kalite seviyesi şansızlık eseri ciddi bir noktada problem yarattı.


Toyota belki eskisi kadar probemsiz değil -Auris in 100bin km testi sonucunda maliyet kısıtlaması nedeniyle çok noktada görülen paslanmalar- ama hala müşterisini en çok memnun eden firmalardan.


Benim için önemli olan gaz pedalı değil,biraz daha sürücü odaklı sürüş ve tasarım özellikleri sergileyen modeller üretmesi! Bunu da son modelleriyle başlattılar denilebilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

ABD'li bir dergi Toyota'yı iyice sıkıştırdı

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 2 sayfasıSayfaya git : 1, 2  Sonraki

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Focus Club Tr :: Otomobil Dünyası :: Testler & Karşılaştırmalar-
İstatistikler - Top 10
En Çok Yazan
Yeni Konu / Mesaj
Kullanıcı AdıMesajları
Konu
Tarih
Yazan
uA_Y_C_A
9260 Mesajlar - 29%
YSF
5163 Mesajlar - 16%
esmerce
4642 Mesajlar - 14%
BARAN
3931 Mesajlar - 12%
drmert
2899 Mesajlar - 9%
siyah&beyaz
2446 Mesajlar - 8%
ALPER
1150 Mesajlar - 4%
madmax5
1092 Mesajlar - 3%
Anchowy61
914 Mesajlar - 3%
Samet Özeren
688 Mesajlar - 2%
SATILIK 2009 SONRASI ST ÖN IZGARA
2011 model arabamdan soğudum
Focus II sık karşılaşılan sorunlar
Ford Focus Comfort 2011 hakkında km sorunu.?
Yeni focus Fiyatları Belli Olmaya Başladı...
Yeni Ford Focus Avrupa (Türkiye) için Son Şeklini Aldı
Focus 2010 Trend
Bende Focuslandım
Yeni C Max hoparlör yardım öneri
Far Değişimi
Perş. 14 Tem. - 8:30
Perş. 30 Haz. - 6:07
Ptsi 20 Haz. - 22:13
Ptsi 6 Haz. - 22:15
Cuma 1 Nis. - 15:54
Cuma 1 Nis. - 8:26
Cuma 1 Nis. - 8:17
Cuma 1 Nis. - 8:14
Perş. 31 Mart - 22:11
Perş. 31 Mart - 21:53
kralcuneyt
YSF
aramasorma
cihangfb
blade20
YSF
YSF
uA_Y_C_A
posta464
Samet Özeren
forum kurmak | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Bir blog yaratın