Focus Club Tr
Bu site kapanmıştır.
YENİ sitemiz; www.FocusClubTr.com




 
AnasayfaTakvimSSSKayıt OlGiriş yap
uA_Y_C_A
9260 Mesajlar - 29%
YSF
5163 Mesajlar - 16%
esmerce
4642 Mesajlar - 14%
BARAN
3931 Mesajlar - 12%
drmert
2899 Mesajlar - 9%
siyah&beyaz
2446 Mesajlar - 8%
ALPER
1150 Mesajlar - 4%
madmax5
1092 Mesajlar - 3%
Anchowy61
914 Mesajlar - 3%
Samet Özeren
688 Mesajlar - 2%

Paylaş|

Araç Yalıtım hakkında bilgiler

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Sayfaya git : 1, 2  Sonraki
YazarMesaj
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 13 Nis. - 15:20

1- REZONANS/TİTREŞİM yalıtımı

Aracınızın tüm metal aksamı aslında titreşim ve rezonans üreten dev bir anfi durumunda.

Öncelikle bunun engellenmesi/azaltılması gerekiyor...

Kısaca aracın tüm iç kaplamaları, halılar, koltuklar, direklerdeki parçaları söküyorsunuz...(Taban, Tavan, kapı ve bagaj)
İçerde hiçbir şey kalmayacak şekilde soyulan aracın tüm metal aksamı karşınızda !

Şimdi linkte verilen malzemeyi sırasıyla, tavan, kapılar, taban ve bagaj olmak üzere "mutlaka" ısı tabancası (pürmüz, fön makinasının sanayi tipi..) kullanarak yapıştırıyorsunuz.



BTM tarafından üretilen BituSelf adlı SU izolasyonunda kullanılan kendinden yapışkanlı, Polimer Bitümlü (butil PE>PolyEthylene), aluminyum folyolu bu bant fazlası ile işinizi görecektir.

http://www.btmpolpan.com/

Uygulama sırasındaki en önemli noktalar ise:

1- Mutlaka pürmüz (ısı tabancası) kullanılmalı (Söylenenlerin aksine ısı tabancası çok daha iyi tutunma sağlıyor, kullanın bişey kaybetmezsiniz..)

2- Montaj sırasında oluşabilecek hava kabarcıklarına izin verilmemeli (Hava kabarcıklarının oluştuğu bölümler sivri uçlu bir bıçak yardımı ile patlatılarak, rulo veya elle bastırılmak suretiyle tekrar yapıştırılır)

3- Montaj bütün girinti ve çıkıntıları tamamen örtecek şekilde yapılmalı (Üzerinde çalıştığınız zeminin kalıbını çıkarır gibi komple döşenmeli, BitüSelf bütün yüzeye temas etmeli.. Düz geçemeye kalkmayın aksi takdirde bir işe yaramaz..)

4- Montaj sırasında vida ve benzeri montaj deliklerini kapatmamaya özen gösterin. (Zemin halısı, kapı döşemeleri ve özellikle tavandaki kalınlık farklarından doğabilecek problemlere çok dikkat edin, sonra başınız ağrımasın..)

Özellikler;
- En : 10-15-20-30-60 cm
- Boy : 10 m boyunda rulo bant
- Kalınlık : 1.5mm Kalınlığında
- Üst kaplama : AL Folyo
- Alt Kaplama : PE Folyo
- Isı Aralığı : -20 C / + 90 C
- Ağırlık : 1m2 < 1.5 kg ( Hassas terazide kendim tarttım, doğal olarak yapışkan yüzey bandı ağırlığa dahildir. Kısaca 1m2 BitüSelf 1.5kg'dan daha hafif! Komple montajda yaklaşık 10m2 BitüSelf kullanılırsa => 15kg'dan daha az bir ağırlık eklenecek demektir.)

BitüSelf'in PE tabanlı alt kısmı aracınızın tüm metal aksamına temas ederek seyir sırasında oluşan motor/yol/lastik/rüzgar ve salınımların yarattığı titreşim/rezonas enerjisini emerek çok düşük ölçüdeki ısı enerjisi haline getirecektir. (Şu anda yapılan işlem ancak rezonans engelleyici/azaltıcı işlemdir. Akustik bir işlem değildir.)




Şimdi gelelim gözenek meselesine...

Yalıtım malzemelerinde;

ISI yalıtımı için kullanılan kauçuk, PE bazlı tam kapalı hücreli malzemeler/plakalar dokunun içindeki elastik hüzrelerde hapsolan hava ile yalıtım yaparlar, ISI'yı yansıtırlar. ISI yalıtımları yüksek, SES yalıtımları düşüktür.

SES yalıtım malzemelerinde ise açık hücreli PE doku kullanılır. Açık hücreli, gözenekli doku kendine çarpan SES dalgalarını kısmen emerek, daha az titreşir ve SES'in şiddetini düşürüler...

Şimdi bizim uyguladığımız BitüSelf yukarıda anlatılanlardan daha çok 1. maddeye uyuyor, yani ISI yalıtımına...
Ancak esas olarak bu malzemenin araç içindeki kullanım amacı, SU/ISI yalıtımından çok titreşim ve rezonans giderici özelliği olması.

Hemen bir deney yapalım, metal bir plaka veya konserve kutusunu düşünün.
BitüSelf uygulanmadan yere atılan bu plaka/konserve kutusu bolca gürültü çıkaracak ve uzun süre çınlayacaktır.

Ancak, iç yüzeyi BituSelf ile kaplanmış plaka/kutuyu yere attığınızda çıkan ses hem daha az ve tok olacak hemde daha kısa süre yankılanacaktır.

İşte titreşim/rezonans'ın yarattığı etkiyi önlediniz/azalttınız... Aracınız da da aynı sonucu alacaksınız.



2- ISI yalıtımı

Montajını tamamladığınız rezonans/titreşim önleyici katman aynı zamanda size düşük bir ısı yalıtımıda sağlıyor.

Ancak genellikle bu ISI yalıtımı yetersizdir.

Özellikle: Motor duvarı, şanzıman organları ve egzosun borularının geçtiği orta kısım ve kapılar ISI yalıtımına ihtiyaç duyan hasas bölgelerdir.

Bu bölümlerde diğer arkadaşların belirttiği PE bazlı kapalı hücreli/dokulu ISI yalıtım malzemelerinden kullanabilirsiniz. 5-6mm. kalınlık taban ve tavan için yeterli olacaktır. Kapılar ve motor duvarı için ise ölçmeniz gerekecek... Ancak bence azami 10mm kalınlık yeterli olacaktır. Unutmayın, PE tabanlı ISI malzemeleri kalınlaştıkça esnekliklerini kaybadeceklerdirki, bu montaj sırasında sıkıntı yaratabilir. Mutlaka marjınızı iyi belirleyin.

ISI yalıtımını aracınızın tamamına yapmanız gerekmiyor ancak tabiki seçim sizin.
Piyasada izolasyon malzemesi satan yerlerden veya direkt olarak üreticilerden gayet ucuza temin edebilirsiniz.

http://www.thermaflex.com.tr/
http://www.ode.com.tr/

Kendinden yapışkanlı ISI yalıtım levhaları diğerlerinden biraz daha pahalı ama bunu dert etmeyin, pattex, 3M veya benzeri bally tarzı yapıştırıcılar ile bunları mükemmel bir şekilde yapıştırabilirsiniz.



Dikkat edilmesi gereken;

1- Vida ve benzeri montaj bölümlerine dikkat ederek halı ve kaplamaların yaratacağı şişmeyi önleyin. Yani, fazla kalın levhalar kulanmayın... Daha Akustik yalıyımı yapacaksınız...

2- Aynen bir önceki montaj sırasında uyguladığınız tün zemine komple yapıştırma olayına özen gösterin, hava boşlukları yaratmayın... (Malzemeniz bu işlem için esnek ve ince olmalı, 5-6mm'lik bir PE levha bence fazlası ile uygun..)


3- AKUSTİK Yalıtım

Geldik en önemli bölüme...

Akustik yalıtım aslında başlı başına bir uzmanlık ve deneyim konusu ancak araç içinde dbmetre olmadan da akustik iyileştirmeler yapabiliriz.

Şu ana kadar yaklaşık 6-7mm.lik 2 katman (BitüSelf 1.5mm + ThermaFlex ISI 5mm.) halinde uyguladığımız yalıtım bize 8-10db'lik bir gürültü (SES değil!) yalıtımı sağlıyor ki, bu gerçekten çok ama çok yüksek bir rakam.

Aracınız 2 katman uygulanmış yalıtımı ile bir çok üst sınıftaki araçtan daha sessiz... Çok daha az yol/lastik/motor/rüzgar ve çevre sesi duyacak ve çok daha huzurlu bir yolculuk yapacağınıza emin olun...

Azalan gürültü (8-10db) sayesinde daha az yorulacak, dikkatiniz dağılmadan çok daha uzun süre araç kullanabileceksiniz.

Lafı uzatmadan akustik yalıtıma dönelim...

Akustik yalıtım aracınızda bulunmayan bir katman. Daha önceki uygulamalara aracınızda kısmen rastlasanızda bu yalıtım katını kesinlikle bulamayacağınızı garanti ederim. Üst segment araçlar hariç (Mercedes, BMW'nin top-class modelleri ile Jaguar, AstonMartin vb.)

Akustik katman için daha önce belirttiğim açık hücreli/gözenekli sünger benzeri (kesinlikle sünger değil) PE tabanlı malzemeler kullanacağız.



Bunlarıda piyasada bir çok yerli markadan bulmak mümkün.

ThermaFlex: Firex, Echobon...
Ode: Nfaf...

M2'si yaklaşık 5-8 YTL arasında değişen bu sünger benzeri özel malzemeler tamamen SES yalıtımı için üretiliyor ve kullanılıyor.

Akustik yalıtım için benim tavsiyem ise yine yerine göre farklı malzemeler kullanmak...

Motor duvarının tamamı, A,B,C sütunları ve kapıların belli bölümlerinde (kalınlık marjlarına dikkat edin) ThermaFlex EchoBon (7-10mm. Yeterlidir, yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz.) kullanılabilir.

EchoBon, PE tabanlı kırpık süngerden imal edilen yüksek yoğunlukta, özel bir sıkıştırma ve kimyasal işlemden geçmiş bir SES yalıtım plakası... Esnekliği düşük olduğundan düzgün yüzeylerde kullanmaya dikkat edin.



Tavan, taban ve bagajda ise yine kalınlık majlarına dikkat ederek ThermaFlex ( EchoMod(Firex) veya Ode (Nfaf) kullanılabilir ( 5-7mm. yeterlidir. Yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz..)

EchoMod (Firex), PE tabanlı EchoBon'a göre daha düşük yoğunlukta, daha esnek bir SES yalıtım malzemesi... Girintili, çıkıntılı yüzeylere omntajı daha kolay olduğundan özellikle kapılar, hafifliği sebebi ile tavanda kullanılabilir.



Akustik yalıtım sırasında dikkat edilmesi gerekenler ise,

1- Kapı içleri, orta konsol, motor duvarı ve benzeri iç plastik parçaların içinin de mümkün olduğunca SES yalıtım süngerleri ile doldurulması. Önemli olan malzemenin esnekliğini,yoğunluğunu bozmadan (fazla sıkıştırmadan!) kaplanması.

2- 3.yalıtım katı olarak araç tabanı, bagaj, kapılar ve tavana uygulanacak SES yalıtımı (akustik katman) aracınızda müzik dinlerken seste oluşan yansıma, kırılma ve yankı ve uğultuları önlemeye yöneliktir. Dolayısıyla malzemenin çok kalın seçilmesi hem montajını zorlaştırcak, hemde gereğinden fazla SES emişi sağlayacağından dinlediğiniz müzik ve bulunduğunuz mekan algınızda olumsuz sonuçlar yaratabilecektir.





Özetle;

Araç içi yalıtım malzemeleri ülkemizden rahatlıkla temin edilebilir, bunu için bir servet harcamaya gerek yok...

Asfalt bazlı ürünler fiyat avantajları olmasının yanısıra, ısı farklarından etkilenmekte soyulma ve dökülme kaçınılmaz olmaktadır. Sıcak havalarda yapacağı asfalt kokusu ise kaçınılmazdır.

Montaj sırasında mutlaka ısı tabancası kullanılmalıdır, ısıtılmış malzemeye uygulanan basınç daha kalıcı bir yapışma sağlamaktadır.

SES ve akustik yalıtımda standart, özelliksiz sünger kullanılmamalı, fiyat avantajının yanısıra nem ve su tutma özelliği ile zamanla araç içi koku yapacağı unutulmamalıdır.

Tüm ölçüler tahmini olarak verilmiştir, doğru kalınlık ancak aracınız soyulduktan sonra montaj sırasında belirlenebilir.


Not: Yazıda kullanılan tüm marka ve resimler rehberlik etmesi amacıyla belirtilmiştir. Ticari bir nitelik taşımamaktadır




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
M.Aksoy
Comfort
Comfort
avatar
Mesaj Sayısı : 266
Nerden : ANKARA
Yaş : 58
Kayıt tarihi : 21/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 13 Nis. - 15:59

Verdiğin Faydalı Bilgiler için Teşekkür ederim. Yapmak isteyen arkadaşlara Kolay gelsin. Aslında bizim araçlara yol sesi için böyle bir yalıtım yapılması lazım.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
drmert
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 19/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 13 Nis. - 19:36

10 Dk'dır okuyorum anca bitti.
Bizde yalıtım dwyip geçiyoruz.Arkadaş çeşit çeşit yalıtım varmış.
Çok teşekkürler Yakup yeah
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 13 Nis. - 19:38

bounce




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
BARAN
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 40
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 13 Nis. - 19:40

Bizim şirketin çok kaliteli yalıtım malzemeleri var, ancak bunları perakende satın almak mümkün olmuyor. Fabrikalara yurtdışından direkt getirtiyoruz.




Kalk anam kalk, Allah aşkına kalk
bak mevsim umut mevsimi
papatya mevsimi, gül mevsimi
mevsim bahar
dağlar kar
suların coşup taştığı zamandır...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Anchowy61
Ghia
Ghia
avatar
Mesaj Sayısı : 914
Nerden : Trabzon
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Çarş. 14 Nis. - 10:35

Benim arabamı o hale getirsinler istedikleri kadar geri toplasınlar benim uykularım kaçar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 19 Nis. - 10:43

Emeğine sağlık Yakup ama benim gibi obsesif biri bu kadar demonteye dayanamaz spazm geçirir Gülüş
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
drmert
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 2899
Nerden : Hatay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 19/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 19 Nis. - 10:56

Tolga,kardeşim sana zahmet şu yalıtım işinide bir halletseydin aracın(m)ın Gülüş
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 19 Nis. - 11:12

Birkaç ilave yapacağım ama yetenekli bir amatörün otomobile zarar vermeden yapabilecekleriyle sınırlı olacak,devamını gerekli bulursam Nokian lastik alıp Ziebart a gideceğim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
karizma06
Yeni üye
Yeni üye
avatar
Mesaj Sayısı : 10
Nerden : ankara
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 25/11/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Paz 28 Kas. - 20:32

resimde görmüş oldugumuz yalıtım malzemesini nerden temin edebilirim bu konu da yardımcı olursanız sevinirim
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
YSF
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 24/04/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 29 Kas. - 15:25

Ellerine sağlık Yakup, çok yararlı bi konu olmuş. alkış




Yaşamak bir dağa tırmanmak gibidir. Tırmandıkça yorgunluğunuz artar, nefesiniz daralır ama görüş açınız genişler..!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 29 Kas. - 19:02

esmerce demiş ki:
Emeğine sağlık Yakup ama benim gibi obsesif biri bu kadar demonteye dayanamaz spazm geçirir Gülüş


Geçmiş zaman olurki..


Bugün arabamın ön konsolu yukarda yazdığım gibi -ön kapılar da dahil- komple sökülmüştü,eleman yapısal makyajlı Focus ların konsol bağlantılarının çok sağlam olduğunu ve asla sorun olmayacağını defalarca garantiledi ya hayırlısı..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 29 Kas. - 19:07

Net e girmek !!!!!


Konu ile ilgili; bugün bu yazını okudum aynı şey aklıma geldi obsesif




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 29 Kas. - 19:10

Görünce şok oldum ama konsolun temiz birleşim noktaları ve dayanıklı bağlantı elemanları hoşuma da gitti açıkcası.

Kapılar neden sökülüyor dersen konsolu taşıyan birçok saplamalardan bazılarını sökmek için kapıları sökmek gerekiyor ve bu saplamalar günümüz maliyetleri göz önüne alındığında hayli sağlam ve kalın gözüküyorlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 29 Kas. - 19:17

Peki internet :p




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 29 Kas. - 19:22

Dediğim ttnet sayfasında "internete gir" kısmına tıkladım, bilgi güncelleme amaçlı açılıyormuş anlaşılan.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
uA_Y_C_A
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 9260
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Ptsi 29 Kas. - 20:10

yeah alkış




Sizleri Focus III harici konularımıza da bekliyoruz yeah


'08 -Titanium-Fırtına Grisi-
Sarıyla Kırmızı bir ateştir kalplerde...
If we can't live together, we're going to die alone


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.focusclubtr.com
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 30 Kas. - 16:06

Oh be araba eskisi gibi oldu artık sağdan soldan ses gelmiyor yeah

Ayrıca -pek lüzumlu olmasa da- 25bin deki Lassa lastiklerimi Michelin lerle yeniledim.

Yollar o kadar kötü hale geldiki Lassa ları eskitmeyi bekleyemedim ama değdi de; yeni nesil Primacy ler eski nesile göre yol sesi konusunda mesafe katetmişler + küçük titreşimler hissedilir derecede azaldı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
YSF
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 24/04/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 30 Kas. - 16:13

İyi olmuş kardeşim senin adına sevindim valla.

Lastikleri Ford servisinden mi aldın geçen kampanya var diye okumuştum 3 lastik alana 1 lastik bedava diye bende kışlık lastikler için düşünüyorumda bugün şirketimizin çalıştığımız lastikcisi lassa kışlıklara 120 lira dedi tanesine biraz daha bişeyler yaparız gelince dediler. Ya ordan lassa alıcam yada forddan kampanyalı lastiklerden. Fordda kampanyalı markalar goodyer ve brigstone markalar için diye hatırlıyorum yanlışda olabilirim.




Yaşamak bir dağa tırmanmak gibidir. Tırmandıkça yorgunluğunuz artar, nefesiniz daralır ama görüş açınız genişler..!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 30 Kas. - 16:38

Sağol kardeşim üzerimden yük kalktı valla!

Serviste Goodyear için kampanya vardı ama usta "en yumuşağını istiyorsan Michelin al" deyince Michelin aldım,ilk başta Goodyear Efficient Grip e bakıyordum aslında.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
YSF
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 24/04/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 30 Kas. - 20:13

Kampanyalıların fiyatı ne kadardı kardeşim bı bilgin varmı.




Yaşamak bir dağa tırmanmak gibidir. Tırmandıkça yorgunluğunuz artar, nefesiniz daralır ama görüş açınız genişler..!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Salı 30 Kas. - 22:38

Yok,bugünde servisten sonra kaç kişi sordu aslında Embarassed

Tam niyetleniyordum eleman "en yumuşağını istiyorsan Michelin al" deyince fiyatını sormadım Goodyear ın.

Ama iyi oldu; 3 saat önce garaja çekip bir güzel yıkadım dönüşte yol bomboştu lastikleri denedim aracın üzerinde gelen ilk nesil Primacy den de öte Lassa Revo dan bile iyi olmuşlar,ben Lassa dan sonra yol tutuşu / yol sesi kötüleşir sadece yumuşar diye bekliyordum aslında.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
BARAN
Yönetim
Yönetim
avatar
Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 40
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Çarş. 1 Ara. - 6:56

Lastiğin yumuşaklığı ile içeri aldığı ses doğru orantılı.

Hayırlısı olsun, iyi günlerde kullan.




Kalk anam kalk, Allah aşkına kalk
bak mevsim umut mevsimi
papatya mevsimi, gül mevsimi
mevsim bahar
dağlar kar
suların coşup taştığı zamandır...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
YSF
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 24/04/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Çarş. 1 Ara. - 9:31

Hayırlı olsun kardeşim iyi günlerde kullan kazasız belasız.

Birde bu kampanya sadece otokoçlardamı bilen varmı? bana otokoçtan mesaj geldide. Burda otokoç yok kayseride.




Yaşamak bir dağa tırmanmak gibidir. Tırmandıkça yorgunluğunuz artar, nefesiniz daralır ama görüş açınız genişler..!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
avatar
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 39
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Araç Yalıtım hakkında bilgiler Çarş. 1 Ara. - 11:51

Sağolun arkadaşlar.

Aydın Goodyear ın yeni nesil lastikleri de çok yumuşaktı ama -eski de olsa- kullandığın lastiğin sert olması "gene de Michelin" dedirtti.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Araç Yalıtım hakkında bilgiler

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 2 sayfasıSayfaya git : 1, 2  Sonraki

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Focus Club Tr :: Modifikasyon :: Mekanik & Motor-
İstatistikler - Top 10
En Çok Yazan
Yeni Konu / Mesaj
Kullanıcı AdıMesajları
Konu
Tarih
Yazan
uA_Y_C_A
9260 Mesajlar - 29%
YSF
5163 Mesajlar - 16%
esmerce
4642 Mesajlar - 14%
BARAN
3931 Mesajlar - 12%
drmert
2899 Mesajlar - 9%
siyah&beyaz
2446 Mesajlar - 8%
ALPER
1150 Mesajlar - 4%
madmax5
1092 Mesajlar - 3%
Anchowy61
914 Mesajlar - 3%
Samet Özeren
688 Mesajlar - 2%
SATILIK 2009 SONRASI ST ÖN IZGARA
2011 model arabamdan soğudum
Focus II sık karşılaşılan sorunlar
Ford Focus Comfort 2011 hakkında km sorunu.?
Yeni focus Fiyatları Belli Olmaya Başladı...
Yeni Ford Focus Avrupa (Türkiye) için Son Şeklini Aldı
Focus 2010 Trend
Bende Focuslandım
Yeni C Max hoparlör yardım öneri
Far Değişimi
Perş. 14 Tem. - 8:30
Perş. 30 Haz. - 6:07
Ptsi 20 Haz. - 22:13
Ptsi 6 Haz. - 22:15
Cuma 1 Nis. - 15:54
Cuma 1 Nis. - 8:26
Cuma 1 Nis. - 8:17
Cuma 1 Nis. - 8:14
Perş. 31 Mart - 22:11
Perş. 31 Mart - 21:53
kralcuneyt
YSF
aramasorma
cihangfb
blade20
YSF
YSF
uA_Y_C_A
posta464
Samet Özeren
forum kurmak | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Yetkinblog.com