Arkadaşlar daha önce turbo sorunu yaşamış birisi olarak şunları rahatlıkla diyebilirim.
Turbo ömrünü doldurmak üzereyken ıslık sesine benzer bir üfleme sesi çıkarmaya başlar gaza bastıkça gelir bu ses.
Motor çalışırken kaputu açıp gaz verip turbo hortumunu sıktığınızda hortumun şişmesi gerekir basınçtan taş gibi olması gerekir eğer rahatlıkla gaza basılıyken hortumu sıkabiliyosanız turbo yeterli basıncı oluşturmuyo demektir . Bunlar yapabilecğeiniz en basit kontrollerdir.
Turbonun ömrü için lütfen arkadaşlar istop ederken ve çalıştırırken beklemeyi unutmayın.
Bu beklemenin sebebi turbonun motor istop ettikten sonra hemen durmaması motor istop ettikten sonra turbo belli bir süre dönmeye devam eder ancak bu sürede motor yağ pompasıyla yağ pompalamadığından yağsız döner. yağ olmadığı için turbonun mili yağsızlıktan zamanla bozulur.
Sabah soğukta çalıştırdığınızda en az 2 dakika rolantide gaz vermeden çalıştırın aracı sonrasında da hararet göstergesi hareket edene kadar gaza yüklenmeyin 2500 devri mümkün olduğunca geçmeyin soğukken. istop ederkende en az 30 sn-60 sn arası bekleyin. Bu beklemenin motora bir faydası yada zararı yok tamamen turbo için.
Turbo değişirken sadece turbonun değişmesi yeterli olmuyor turbo yağ hortumu, yağ poması ve diğer ekipmanlarıda değişmek zorunda kalıyor. buda ortalama 2 bin lira civarı tutuyor.
Dediğim şeyleri tecrübelerime dayanarak yazıyorum. Uygularsanız faydası size 1-2 dakika fazladan çalıştırmayla hiç bir şey kaybetmezsiniz.